| کد خبر: 131416 |

مدیرعامل هما:

◄ قطعات مورد نیاز 4 فروند هواپیماهای ATR وارد کشور شد/ ورود پنجمین هواپیمای ATR تا سه ماه آینده

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما با بیان اینکه پنجمین فروند هواپیمای  ATR تا سه ماه آینده به ناوگان این شرکت خواهد پیوست، گفت: قطعات مورد نیاز پیش‌بینی شده این چهار فروند هواپیما امروز وارد کشور شد.

 

به گزارش خبرنگارتین‌نیوز،  فرهاد پرورش در نشست خبری ورود چهار فروند هواپیمای ای تی ار با بیان اینکه ورود این هواپیماهای با گشایش برجام صورت پذیرفت عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فرودگاه‌های کوچک در کشور وجود دارد و زیر ساخت‌های آنها فراهم است اما تاکنون هواپیمای مناسبی برای برقراری پرواز در این فرودگاه‌ها وجود نداشته، نتوانسته به مردم آن شهر خدمات ارائه دهد در همین راستا ما قصد داریم از این هواپیماها در منطق کم برخودار استفاده کنیم.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: تجهیز فرودگاه‌های کوچک به هواپیماهای منطقه‌ای دستور دولت بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی هما مورد پیگیری قرار گرفت این در حالی است که نمایندگان مجلس بارها به ما رجوع کرده بودند و تقاضا داشتند که پروازهای کوچک در استان آن‌ها انجام شود.

 

پرورش با بیان اینکه به همراه ۴ فروند هواپیمای ATR وارد شده به کشور قطعات مورد نیاز پیش‌بینی  شده نیز وارد شده است و این اولین بار است که هم برای خرید هواپیما و هم برای خرید قطعه با کمپانی سازنده به طور مستقیم وارد گفت‌وگو شده‌ایم، اظهار داشت:این هواپیماها از طریق مصوبه صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

 

مدیرعامل هما  با بیان اینکه تحویل 5 فروند هواپیمای ART در سال 2017 صورت خواهد گرفت، بیان داشت: امروز چهار فروند را تحویل گرفته‌ایم و تا پایان سال 2017 پنج فروند دیگر هم وارد ناوگان ایران‌ایر می‌شود.

 

طبق گفته او؛ پنجمین هواپیمای ای تی آر حدود سه ماه دیگر به ناوگان هما خواهد پیوست و 11 فروند باقی مانده ATR هم سال 2017 تحویل ایران‌ایر می‌شود.

 

وی با توضیح اینکه در دولت گذشته مصوبه‌ای برای خرید 6 فروند هواپیمای 320 از محل صندوق توسعه ملی داشتیم اما با شروع مذاکرات برجام قرار بر این شد که این اعتبارات صندوق توسعه ملی را به خرید هواپیماهای جدید اختصاص دهیم، تصریح کرد: قرار است برای تامین پیش‌پردخت هواپیماهایی که قرارداد آن را منعقد کرده ایم بین شرکت‌های مالی مناقصه‌ای برگزار کنیم تا فاینانسر مشخص شود و براساس همین در قرارداد ذکر شده است که این مبلغ پول پرداخت شده پس از جذب فاینانسر، به عنوان پیش‌پرداخت محسوب شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.