| کد خبر: 108767 |

نصب دستگاه های ایکس ری پرسرعت در گمرکات

تین نیوز| رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران: دو دستگاه ایکس ری پرسرعت با حجم پذیرش روزانه 1700 کامیون تا دو ماه آینده نصب می شود.

مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه ایکس ری های جدید با همکاری بخش خصوصی نصب و راه اندازی می شود، افزود: تاکنون 13 ایکس ری مبادی خروجی کالا را پوشش می دهد و 5 قرارداد نیز با مجموعه وزارت دفاع برای تأمین ایکس ری مورد نیاز منعقد شده است.
 
وی گفت: دستگاه های ایکس ری در مجموعه وزارت دفاع ساخته و تولید می شود و این توانمندی در آینده می تواند به عنوان فرصت صادراتی هم توسعه یابد.
 
رئیس کل گمرک افزود: دستگاه های ایکس ری به مرور در مراکز گمرک در مناطق مختلف نصب خواهد شد.
 
کرباسیان گفت: برخی از دستگاه های ایکس ری پرسرعت نیز در مراکز جابجا می شود و این دستگاه ها به بنادر پرتردد و مناطق مرزی منتقل خواهد شد.
 
وی همچنین از تبادل اطلاعات همزمان بین گمرک و بنادر خبر داد و افزود: تبادل اطلاعات لزوماً به معنای ردیابی قاچاق نیست بلکه به منظور تسهیل واردات و صادرات در بنادر است.
 
رئیس کل گمرک گفت: هم اکنون با 22 سازمان از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر تبادل همزمان اطلاعات داریم و قرار است این ارتباط با دیگر دستگاهها نیز ایجاد شود.
 
کرباسیان افزود: علاوه بر این تبادل اطلاعات همزمان با سازمان راهداری و ناجا که مسیر تردد کامیون ها را کنترل می کنند ، برقرار است و در آخرین اقدام نیز این تبادل اطلاعات با شرکت های بازرسی بین المللی ایجاد می شود.
 
وی درباره جدیدترین آمار قاچاق کالا گفت: از ابتدای سال تاکنون 11 تن کالای پیش ساز مواد مخدر و مواد مخدر کشف شده است.
 
رئیس کل گمرک همچنین از کاهش چشمگیر قاچاق میوه خبر داد و افزود: آخرین محموله قاچاق میوه به میزان هشت تن در جنوب کشور کشف و امحاء شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.