| کد خبر: 260580 |

تامین اعتبار کنارگذر شرق اصفهان از توان سازمان همیاری خارج است

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری اصفهان گفت: تامین نیاز اعتباری پروژه کنارگذر شرق اصفهان از توان سازمان همیاری خارج شده و تکمیل پروژه مستلزم حمایت و افزایش سهم مشارکت دولت است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری اصفهان گفت: تامین نیاز اعتباری پروژه کنارگذر شرق اصفهان از توان سازمان همیاری خارج شده و تکمیل پروژه مستلزم حمایت و افزایش سهم مشارکت دولت است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رسول جهانگیری با با اشاره به اینکه اجرای پروژه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۱۳۹۸ به سازمان همیاری شهرداری اصفهان واگذار شد، اظهار داشت: این سازمان سرمایه گذار و سهام دار ۷۰ درصد از این پروژه است و وزارت راه و شهرسازی (بخش دولتی) ۳۰ درصد در این پروژه سهیم است.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای پروژه کنارگذر شرق در زمان واگذاری قابل قیاس با هزینه های کنونی نیست، ادامه داد: هزینه این پروژه چندین برابر افزایش یافته و تأمین آن از توان سازمان همیاری خارج است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نیاز اعتباری اولیه این پروژه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که اکنون به بیش از چهار- پنج هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد تا به مرحله بهره برداری برسد.

جهانگیری با بیان اینکه پروژه کنار گذر شرق اصفهان تا اسفندماه سال گذشته ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: کنار گذر شرق از محدوده آرامستان باغ رضوان شهر اصفهان شروع می شود و به طول ۳۰ کیلومتر تا سه راهی مبارکه (پلیس راه اصفهان- شیراز) ادامه می یابد و از آنجا به پروژه آزادراه متصل می شود.

تأمین اعتبار پروژه کنارگذر شرق از توان سازمان همیاری خارج است

وی با بیان اینکه کنارگذر شرق اصفهان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته که این مسیر تا خلیج فارس ادامه می یابد، ابراز داشت: کنار گذر شرق اصفهان یک پروژه ملی است و می بایست دولت نیز قدر سهم مشارکت خود را در این پروژه از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش دهد زیرا نیاز اعتباری آن عملاً از توان اجرایی سازمان همیاری شهرداری اصفهان خارج است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر هزینه های تمام شده این پروژه از سال ۹۸ تغییر نیافته بود می بایست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسید اما هزینه های تکمیلی این پروژه آنقدر تصاعدی شد که اکنون اگر دولت کمک نکند سازمان همیاری به تنهایی امکان اجرای پروژه را ندارد.

جهانگیری اظهار داشت: درخواست کردیم سهم مشارکت سازمان همیاری شهرداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی (بخش دولت) در این پروژه ملی از ۷۰- ۳۰ به ۵۰-۵۰ تغییر و میزان مشارکت بخش دولتی افزایش یابد که استاندار محترم اصفهان پیگیر این موضوع است.

املاک و دارایی سازمان همیاری صرف پروژه کنارگذر شرق شد

وی تصریح کرد: اگر میزان مشارکت دولت در این پروژه به ۵۰ درصد برسد و برای تکمیل پروژه کمک کند و سهم خود را بپردازد، عملیات اجرایی کنارگذر شرق اصفهان سرعت می گیرد در حالی که اگر این ساخت این پروژه طولانی تر شود هزینه های تحمیلی به سازمان بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری اصفهان گفت: متأسفانه این سازمان بیشتر املاک دارایی و سرمایه های خود را طی ۴ سال گذشته فروخته و در این پروژه هزینه کرده تا کنار گذر شرق اصفهان به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد رسیده است.

جهانگیری اضافه کرد: اگر افزایش ناگهانی قیمت ها نبود با اموال و دارایی های فروخته شده سازمان همیاری شهرداری اصفهان این پروژه می توانست به نزدیکی بهره برداری برسد اما متأسفانه تاکنون تحقق نیافته است.

کنارگذر شرق در صورت حمایت دولت پایان ۱۴۰۳ زیربار ترافیک می رود

وی تصریح کرد: امید است که اگر سهم مشارکت دولت به ۵۰ درصد برسد دیگر و اتفاق خاصی نیافتد، پروژه کنارگذر شرق اصفهان تا پایان سال آینده زیر بار ترافیک برود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخشی از این پروژه برای اتصال به آزادراه اصفهان شیراز از پارک ملی کلاه قاضی می گذرد، اظهار داشت: عبور این پروژه از پارک ملی کلاه قاضی مصوبات ملی خود را نیاز دارد که در حال پیگیری است و هزینه های زیادی برای تجهیز احداث و راه اندازی بزرگراه تحمیل می کند.

وی اضافه کرد: درخصوص پارک ملی کلاه قاضی کشوری بررسی می شود، مصوبه ملی دارد و راجع به آن تصمیم می گیرند ضمن اینکه اگر مجوزات لازم نباشد ادامه پروژه امکان پذیر نخواهد بود.

جهانگیری افزود: عزم مدیریت کلان استان، معاون عمرانی استاندار اصفهان و سازمان همیاری جدی است و این پروژه را در اولویت قرار دادیم تا با افزایش سهم مشارکت دولت بتوانیم طی ۲ سال آینده آن را تکمیل کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.