| کد خبر: 259076 |

طرح جامع ۳ شهر استان اصفهان در مرحله اصلاح و ابلاغ قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح های جامع، ۹۸ شهر استان دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی و ۳ شهر باغبهادران، کامو - چوگان و جوشقان قالی مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ هستند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح های جامع، ۹۸ شهر استان دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی و ۳ شهر باغبهادران، کامو - چوگان و جوشقان قالی مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت طرح های جامع استان اظهار کرد: طرح های جامع اولین سطح از طرح های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می کنند.    

وی افزود: این طرح ها علاوه بر ارائه اسناد نقشه ای، ضوابط مربوط به حفظ و ارتقای کیفیت محیطی مناظر طبیعی، تاریخی و مصنوع را نیز وضع می کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۱۳۸۶، تنها ۲۰ شهر بزرگ استان دارای طرح جامع مصوب بودند گفت: با توجه به مصوبه سال ۱۳۸۶ هیات دولت مبنی بر تهیه طرح جامع برای تمامی شهرهای کشور، این اداره کل اقدام به تهیه طرح جامع برای ۸۱ شهر دیگر استان کرد.    

وی افزود: براین اساس در مجموع ۱۰۱ شهر استان اصفهان مشمول نظام تهیه طرح های جامع شدند و ۷ شهر دیگر استان شامل شهرهای سین، اصغرآباد، زیار، زازران، باغشاد، طرق رود و دهسرخ بر اساس دستورالعمل های مربوطه مشمول نظام تهیه طرح هادی شهری شدند که در حال حاضر همگی به استثنای شهر دهسرخ از طرح هادی مصوب برخوردار هستند.  

قاری قرآن بیان کرد: از مجموع ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح های جامع، ۹۸ شهر استان دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی و ۳ شهر باغبهادران، کامو - چوگان و جوشقان قالی مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ هستند.  

وی تصریح کرد: برای چند ماه آینده می توان این نوید را داد که کلیه شهرهای مشمول نظام طرح های جامع شهری استان به صورت ۱۰۰ درصد از طرح های توسعه و عمران شهری برخورداد می شوند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 2 0

    چرا طرح هادی قهجاورستان بعد از چند سال ابلاغ نمیشه مردم توی این شهر سرگردان هستند وهیچ کس جوابگو نیست

  • م ص 0 0

    باسلام وخسته نباشید اقای مدیرکل عزیز خواهش میکنم عاجزانه این جاده نایین به سگزی یه فکری بحالش بکنید بخداوندی خدا هم خودمون هم ماشینهامون نابودشدیم تورو به امام حسین قسمت میدم واقعا بریدیم بس خرج ماشینها کردیم کمک زیروبند اتاق لاستیک

  • ناشناس 0 0

    سلام خسته نباشید با تشکر از زحمات شما جاده امین آبادو اطراف ان را رسید گی کنید

  • محمد 0 0

    سلام جاده شهر مجلسی به سمت بروجن هم آسفالتش خراب شده لطفا یه فکری برای روکش آسفالتش بکنید