| کد خبر: 267464 |

◄ حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز باربری؛ گامی در جهت نابودی حمل و نقل جاده ای

وجود شرط مالکیت، این است که اطمینان حاصل شود صاحبان کامیون ها مسئولیت نقل و انتقال بار را به درستی بر عهده دارند.

تین نیوز

شماری از رانندگان کامیون معتقدند شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز باربری یکی از الزامات قانونی است. 

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالا فلاورجان با بیان این مطلب گفت: مهمترین دلیل وجود شرط مالکیت، این است که اطمینان حاصل شود صاحبان کامیون ها مسئولیت نقل و انتقال بار را به درستی بر عهده دارند.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

 

◄ یارانه نقدی گازوئیل برای همه مردم؛ نظر رانندگان کامیون چیست؟

وی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: همچنین، شرط مالکیت برای محافظت از صنعت حمل و نقل در برابر عملکردهای غیر مجاز و ناقص و کارهای غیرقانونی است.

بکرانی با بیان این که تصور کنید با این همه باربری کاغذی، حمل و نقل جاده ای  ما در چه وضعیتی است، ادامه داد: وجود شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند که توان مالکیت ناوگان کافی حداقل ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان را نداشته باشند، موجب می شود امنیت و کنترل کیفیت خدمات حمل و نقل جاده ای تحت تأثیر قرار گیرد.

این فعال صنفی اظهار کرد: مسلما حمایت برخی افراد از این وضعیت و دادن مجوز فعالیت در شرایطی که این شرکت ها توان کافی به جهت مالکیت ناوگان ندارند فقط موجب ضعیف شدن و نابودی حمل و نقل و نهایتا اقتصاد کشور خواهد بود.

قابل ذکر است چند روز پیش،  مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفته بود: مصوبه هیئت مقررات زدایی در خصوص حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز شرکت های باربری بزرگ مقیاس هوشمند بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی این سازمان بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهران قربانی افزوده بود: این موضوع قانون نیست و مصوبه یک هیاتی است که بدون اینکه نقطه نظرات در سازمان راهداری را دریافت کنند مصوب کردند و یک طرفه اعلام کرده اند.

قربانی گفته بود: در کشور چند نوع شرکت حمل و نقلی وجود دارد که شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند هم جزو آنهاست و در حال حاضر ۱۵ شرکت بزرگ مقیاس هوشمند با همین ضوابطی که سازمان راهداری تعیین کرده در حال فعالیت هستند.

 مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرده بود:گروه اول بازارگاه ها و بعد شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند گروه سوم شرکت های حمل و نقل معمولی و شرکت های خوداتکایی هستند.

 قربانی افزوده بود: در مورد شرکت های بزرگ مقیاس مصوبه ای وجود دارد که بر اساس آن داشتن ۵۰ دستگاه کامیون به صفر برسد این در حالی است که در حال حاضر ۱۵ شرکت بزرگ مقیاس در کشور در حال فعالیت هستند و اگر این ضوابط را تبدیل به ناوگان صفر کنیم عملا سرمایه های این شرکت ها را هم سوق خواهیم داد که به سمت این بروند که ناوگان خودشان را از دست بدهند و از نظر سازمان راهداری این نقیصه ای خواهد بود و بر خلاف سیاست های حمل و نقلی کشور است.

 مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفته بود: سازمان راهداری پیگیر رفع این اختلاف دیدگاه است و در همین راستا جلسات متعددی با کارشناسان هیئت مقررات زدایی در ۳ ماه گذشته برگزار شد ه است.         

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 0

    بجز روش های دزدی از راننده وپر کردن جیب خودشو دلال ها کار دیگه ای بلد نیست

  • حمید 2 0

    احتمالا نظر آن هیات محترم درمورد شرکتهای بزرگ مقیاس نبوده ودرمورد شرکت‌هایی هستند که با مالکیت ده دستگاه کامیون وشرایط دیگر اقدام به اخذ مجوز فعالیت درزمینه حمل ونقل کالا می‌کنند که این عمل خودبخود باعث بالا رفتن مجوز شرکتهای حمل ونقل گاها تا ۱۵ یا ۲۰میلیارد آن هم فقط،با داشتن یک دفتر ۸۰ متری درپایان ها گردیده که به جرعت می‌توان گفت غریب به ۹۰ درصد از شرکتهای قدیمی درحال حاضر مالکیت ۲ کامیون هم ندارند ومجوز آنها باز هم تمدید می‌شود
    دراینجا این سوال مطرح است که با توجه به قیمت بالای کامیون برای گرفتن مجوز یک شرکت حمل ونقل کالا از نوع درجه یک باید ۴۰ تا ۵۰ میلیارد فقط برای خرید کامیونها هزینه کرد،آیا واقعا این هزینه توجیح اقتصادی برای صاحبان این شرکت‌ها دارد. ویا اینکه اسناد مالکیت کامیونها کاغذ بازی بیش نیست .

  • ناشناس 2 0

    شرط مالک کامیون بودن باید باشد. این یعنی اینکه حمل و نقل دست کامیون‌داران میباشد. اگر غیر این باشد یک عده آدمهای پولدار مجوز شرکت می‌گیرند و زالو‌وار راننده و کامیون‌داران را میچاپند و وضع وخیم‌تر از الان می‌شود.
    لطفا شرکت‌های کاغذی را جمع آوری کنید.

  • محمود 2 0

    اگر قسمت بازرسی و نظارت کشور فعال بود و دقیقا کنترلی بر مجوزها داشته باشند نیاز به این همه قانون وتبصره ؤو نبود
    سوال اینست آیا فردی که دارای دهها کامیون است وشرکت دارد
    تا زمانی که کامیون‌های خودش
    تکمیل بار نشوند به ضعیفترها
    وتک کامیونها بار می دهند مسلما خیر
    مجوز باربری بدهید و درست نظارت کنید

  • ناشناس 2 0

    همه جوره دست درازی مکنیدزحمتورانندمیکشه بی خوابیو رانندمیکشه فوشورانندمیخورراننده باجونو مالو آبروش هیسیتش مید خوشیو چهارتادسکودفتردارمیبره رانندبدبخت ازهرطرف فکرکنید زربه میخور

  • Mohammad 2 0

    بخدا فقط راننده زجر میکشه وحق رنو بچشو اینا میخورن دست شم به جایی بند نیست برین ببینین

  • عباس 1 0

    هیچ باربری مالک کامیون نیست، همشون میان کامیون راننده رو میزنن به نامشون و باراشونو بدون نوبت میدن به همون کامیونها،اتفاقا قانون بسیار خوبیه

  • مصطفی 1 0

    سود فقط برای باربری ها هست همش هم راننده ضرر میکنه هم کسی که بار داره برا حمل و نقل .باربری ۵ تومن از صاحب بار میگیره ۲ میده راننده ۳ تومن و خودش به جیب میزنه .خدای کاری کنید که این پولها لااقل خرج آسفالت جاده ها بشه که کامیون دارها این قدر تو جاده های داغون اذیت نشن

  • مسیب دشتی خویدکی 1 0

    انشاالله بساط همه باربری ها جمع بشود،مثل تاکسی تلفنی ها که با آمدن اسنپ نابود شدند،و مردم از ظلم ایشان راحت شدند.

  • سادات 0 0

    سلام آقای مسیب دشتی خویدکی و مصطفی عزیز کار حمل ونقل با کار اسنپ قابل مقایسه نیست گاهی اوقات یک محموله دهها میلیارد تومان ارزش داره و هیچ صاحب باری به یک نرم افزار اعتماد نمیکنه که بار گران قیمت شو به اش بسپاره
    اسنپ مسافر با پای خودش سوار ماشین میشه وچند دقیقه بعد پیاده میشه حداکثر کرایه ش هم سیصد تومن بالاتر نیست