| کد خبر: 267311 |

حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز باربری کارشناسی نیست

مصوبه هیئت مقررات زدایی در خصوص حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز شرکت های باربری بزرگ مقیاس هوشمند بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی این سازمان بوده است.

تین نیوز

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: مصوبه هیئت مقررات زدایی در خصوص حذف شرط مالکیت کامیون برای صدور مجوز شرکت های باربری بزرگ مقیاس هوشمند بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی این سازمان بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهران قربانی گفت: این موضوع قانون نیست و مصوبه یک هیاتی است که بدون اینکه نقطه نظرات در سازمان راهداری را دریافت کنند مصوب کردند و یک طرفه اعلام کرده اند.

قربانی گفت: در کشور چند نوع شرکت حمل و نقلی وجود دارد که شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند هم جزو آنهاست و در حال حاضر ۱۵ شرکت بزرگ مقیاس هوشمند با همین ضوابطی که سازمان راهداری تعیین کرده در حال فعالیت هستند.

 مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:گروه اول بازارگاه ها و بعد شرکت های بزرگ مقیاس هوشمند گروه سوم شرکت های حمل و نقل معمولی و شرکت های خوداتکایی هستند.

 قربانی گفت: در مورد شرکت های بزرگ مقیاس مصوبه ای وجود دارد که بر اساس آن داشتن ۵۰ دستگاه کامیون به صفر برسد این در حالی است که در حال حاضر ۱۵ شرکت بزرگ مقیاس در کشور در حال فعالیت هستند و اگر این ضوابط را تبدیل به ناوگان صفر کنیم عملا سرمایه های این شرکت ها را هم سوق خواهیم داد که به سمت این بروند که ناوگان خودشان را از دست بدهند و از نظر سازمان راهداری این نقیصه ای خواهد بود و بر خلاف سیاست های حمل و نقلی کشور است.

 مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سازمان راهداری پیگیر رفع این اختلاف دیدگاه است و در همین راستا جلسات متعددی با کارشناسان هیئت مقررات زدایی در ۳ ماه گذشته برگزار شد ه است.

قربانی گفت: مکاتباتی در سطح عالی وزارت راه و شهرسازی با معاون اول انجام شده و نامه به وزارت اقتصاد جهت بررسی بیشتر و اعلام نقطه نظر نهایی ارجاع شده است.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در نهایت با مکاتباتی که در سه هفته قبل انجام شده اگر هیئت مقررات زدایی علیرغم مکاتبات و جلسات کارشناسی و نظرات کارشناسی ما؛ تصمیم دیگری بگیرد ما مطیع هستیم و سازمان راهداری در حوزه حمل و نقلی ضوابط جدید را اعلام خواهد کرد.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۲ قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوب ۱۵ بهمن ۹۹، مصوبات هیئت مقررات زدایی برای همه مراجع صدور مجوز های کسب و کار لازم الاجرا است.

در این تبصره بیان شده مصوبات هیئت مقررات زدایی مانند بخشنامه ها، دستورالعمل ها وآیین نامه ها پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای کلیه مراجع صدور مجوز های کسب و کار و کلیه دستگاه ها و نهاد ها که در صدور مجوز های کسب و کار نقش دارند لازم الاجرا می باشد.

پیش از این هیئت مقررات زدایی شرط مالکیت کامیون و داشتن فضای پایانه را برای اخذ این مجوز حذف کرده بود. وزیر اقتصاد نیز در آبان امسال در نامه ای به وزیر راه خواستار اجرای این مصوبه هیئت مقررات زدایی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.