| کد خبر: 269608 |

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ عوارض عبور از زیباترین آزادراه ایران چند؟

اتوبان اصفهان شیراز علاوه بر در اختیار داشتن عنوان طولانی ترین اتوبان ایران، یکی از زیباترین و ایمن ترین محورهای مواصلاتی کشور است اما عوارض منصفانه برای عبور از این جاده چقدر است؟

تین نیوز

اتوبان اصفهان شیراز علاوه بر در اختیار داشتن عنوان طولانی ترین اتوبان ایران، یکی از زیباترین و ایمن ترین محورهای مواصلاتی کشور است اما عوارض منصفانه برای عبور از این جاده چقدر است؟

سوال اینجاست که عوارض اتوبان اصفهان شیراز باید چقدر تعیین شود که هم جانب مسافران و رانندگان متقاضی عبور از این آزادراه دیده شود و هم منافع سرمایه گذاران رعایت شود؟ نکته قابل تامل این که با وجود گذشت حدود چهار ماه از افتتاح این آزادراه هنوز عوارضی برای اتوبان مذکور تعیین نشده است.  در ادامه چند نکته مهم درباره اتوبان مذکور را مرور می کنیم.

خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ در صورت نقص فنی خودرو با چه شماره ای تماس بگیریم؟

 

نورپردازی خاص پل شهید سلیمانی در اتوبان اصفهان شیراز

آزادراه اصفهان شیراز یکی از مهم ترین دستاوردهای فنی و مهندسی کشور را که بزرگترین پل کشور است در خود جای داده است. رضا محمدیان مدیرعامل شرکت آزادراه شیراز اصفهان در این باره می گوید: این اتوبان به لحاظ فنی یکی از ایمن ‌ترین آزادراه‌های کشور است. پروژه فوق الذکر با 25 پل بزرگ و 590 پل کوچک به بهره برداری است. بزرگترین پل این مسیر یعنی پل شهید سلیمانی یک شاهکار مهندسی است که در صدد هستیم با انجام یک سری نورپردازی‌ ها این پل را بهتر و بیشتر در معرض دید کاربران این محور قرار دهیم.

آزادراهی با بیشترین حفاظت از محیط زیست و کمترین یخ بندان

بد نیست بدانید این اتوبان یک محور مواصلاتی دوستدار محیط زیست است. مدیر شرکت آزادراه شیراز اصفهان در این باره اظهار کرده است: در جریان اجرای این پروژه بسیاری از بخش‌های محیط زیست را حفظ کردیم و از مسیر‌هایی که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می ‌کرد عبور کردیم و همچنین تلاش شد که مسیر آزادراه را به گونه ‌ای بسازیم که در فصل زمستان کمترین سایه و یخ بندان را داشته باشد تا مشکلی برای رانندگانی که از این مسیر عبور می‌ کنند ایجاد نشود.

شایان ذکر است آزادراه شیراز  اصفهان در سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس یعنی در ابتدای مهرماه سال جاری افتتاح شد.

محمدیان مدیرعامل شرکت احداث این آزادراه با بیان اینکه زیرساخت‌ها و امکانات این آزادراه در حال تکمیل شده است، می گوید: پیش‌بینی ما این است که با تکمیل تمام زیرساخت‌ها ۶۰ الی ۷۰ درصد تردد خودرو‌های شیراز و اصفهان از این محور خواهد بود.

مدیرعامل آزادراه شیراز  اصفهان به وضعیت قطعه ۷ آزادراه هم اشاره کرد و افزود: قطعه ۷ آزادراه هم اکنون با مختصات بزرگراهی زیربار ترافیک است، اما در صورت تأمین اعتبار، این قطعه توسط وزارت راه و شهرسازی تا قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

محمدیان با ذکر این نکته که به دلیل اینکه هنوز دستگاه‌های تردد شمار در اتوبان اصفهان شیراز نصب نشده است لذا امکان ارائه آمار دقیق از تردد خودرو‌ها در آزادراه شیراز ـ اصفهان فعلاً مقدور نیست، گفت: در عین حال بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ۴۰ درصد تردد‌های شیراز ـ اصفهان به این آزادراه منتقل شده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Pezhman 5 1

    هر وقت کامل ساخته شده عوارضی هم بزارید هنوز بخش هایی از ان نرسیره به شیراز یک باند هست

  • ناشناس 9 14

    اتوبان اصفهان شیراز؟؟؟؟؟؟ اصفهان؟؟؟؟ ببخشید چند ساعت از این اتوبان در خاک اصفهان ساخته شده؟؟؟؟؟؟؟ میشه بگین؟?؟ اصفهان اصفهانت کشت ما رو!!!! ((««این آزاد راه هیچ ربطی به اصفهان نداره وقتی حتی یک سانت از آن در خاک اصفهان ساخته نشده»»)) اگر خواستی مطلب بنویسی نویسنده جان بنویس*** آزاده راه شیراز- ایزد خواست****تمام و کمال این آزاد راه در خاک پاک پارس سرافراز ساخته شده. ربطی هم به اصفهان نداره. نویسنده جان سعی کن همیشه اطلاعات درست در نظر مردم ارایه بدیدی.

  • حسین 0 3

    چراینقددروغ مینویسیداحتمالااقای محمدیان هنوزدراین آزادراه ترددنکرده که این حرفارومیگه

  • ناشناس 2 1

    این اتوبان، اتوبان شیراز به ایزدخواست یا با مسامحه اتوبان شیراز به اصفهان است، سایت تین با این مخالفت وضدیت با حقیقت وافکار عمومی، محبوبیت خود را از دست می‌دهد.
    بازهم با مردم لجبازی کنید، اتوبان از شیراز شروع شده و فعلا در محدوده فارس تمام می‌شود، هرگاه به اصفهان رسید نام آن را بگذارید اصفهان، بوشهر!!!

  • ناشناس 8 1

    کلش تو استان فارس هست درواقع میشه آزادراه بیضا _ ایزدخواست
    حتی به شیراز هم نمیرسه
    تا شیراز ٢٣ کیلومتر
    تا اصفهان هم ١٢۵ کیلومتر فاصله داره ربطی به اصفهان نداره

  • ناشناس 0 5

    چرا کامیون ممنوع کردن 😤😤

  • شیرازی 0 2

    واقعا پروژهای عمرانی اصفهان خیلی خوب جلو میره.این اتوبان هم وقتی تکمیل شد اسمش میشه اتوبان اصفهان بوشهر

  • ناشناس 0 0

    اسمش اتوبان شاهچراغه

  • حسین 0 0

    سلام من قبلا هم گفتم تمام این اتوبان در استان فارسه وحتی هیچ اقدامی هم اصفهانیها برای ادامش تا شهرشون نکردن ولی دائم میگن اتوبان شیراز اصفهان
    جالب‌تر اینه که مسولین شیراز هم همین جمله را میگن .آقای مسول شیرازی اتوبان شیراز ایزدخواست تمام