آزادراه شیراز-اصفهان اولین تجربه روسازی بتنی در آزادراه های کشور
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: با هدف کاهش هزینه های اجرایی و افزایش دوام رویه ها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: با هدف کاهش هزینه های اجرایی و افزایش دوام رویه ها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمود ملازینل سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها از اجرای روسازی بتنی در بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این روش روسازی افزایش ۲ برابری عمر رویه ها نسبت به روسازی آسفالتی است که موجب کاهش هزینه های نگهداری و در نتیجه حفظ راه های کشور به عنوان سرمایه های ملی است.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها ادامه داد: از دیگر ویژگی های روسازی بتنی می توان به عدم تغییر شکل دائمی نظیر شیار افتادگی، جمع و فتیله نشدن رویه زمان ترمز گرفتن خودروها و عبور از سرازیری ها و سربالایی ها، نرم و روان نشدن رویه در هوای بسیار گرم، مقاومت خزش بسیار بالا و قابلیت رویت مناسب تر در هنگام شب اشاره کرد.
بیشتر خوانید:
مزایا و مراحل جالب اجرای اولین روسازی بتنی در اتوبان شیراز اصفهان + فیلم
ملازینل اجرای روسازی بتنی در آزادراه شیراز-اصفهان را اولین تجربه در پروژه های آزادراهی اعلام کرد و گفت: به منظور بررسی ویژگی های مختلف این نوع روسازی در پروژه های آزادراهی، ۵۰ کیلومتر از مسیر روسازی بتنی انجام شد و بعد از آن نیز در بخش هایی از آزادراه تهران-شمال این تجربه مورد استفاده قرار گرفت.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراه ها اجرای روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی را با در نظر گرفتن متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر مناسب تر دانست و افزود: بیشترین حجم روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی در این آزادراه صورت گرفته است که به صورت روسازی بتنی درزدار غیرمسلح با ضخامت ۲۹ سانتی متر به همراه اساس تثبیت به ضخامت ۲۰ سانتی متر اجرا شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.