| کد خبر: 261299 |

توسعه مسیرهای جاده‌ ای و ریلی در محورهای منتهی به منطقه آزاد ماکو

اولویت مجموعه راه وشهرسازی توسعه مسیرهای ارتباطی جاده ای و ریلی به خصوص در محورهای منتهی به پایانه های مرزی و منطقه آزاد ماکو است و این امر با جدیت دنبال می شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اولویت مجموعه راه وشهرسازی توسعه مسیرهای ارتباطی جاده ای و ریلی به خصوص در محورهای منتهی به پایانه های مرزی و منطقه آزاد ماکو است و این امر با جدیت دنبال می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: در بخش راهسازی در محورهای منتهی به منطقه آزاد ماکو، مسیر ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو در ۲ قطعه به طول ۲۱ کیلومتر در دست اجراست و این محور بعد از ۴۰ سال توسعه می یابد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح راهسازی بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که با تخصیص و جذب این اعتبارات روند اجرایی طرح با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به بخش مسکن و طرح نهضت ملی مسکن منطقه آزاد ماکو، گفت: سهمیه منطقه آزاد ماکو از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت هفت هزار و ۳۴۳ واحد است. 

 حمزه لو اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هزار و ۲۲۳ نفر از شهرستان ماکو در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و ۲ هزار و ۴۰ نفر نیز واجد شرایط شناخته شدند. 

وی بیان کرد: متقاضیان بعد از احراز شرایط و دریافت پیامک تایید نسبت به ادامه مراحل افتتاح حساب و واریز وجه اولیه اقدام می کنند. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای تامین اراضی مناسب در قالب نهضت ملی مسکن از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می شود.

حمزه لو افزود: همچنین در بخش بازآفرینی شهری نیز تاکنون ۴۱۶ تن قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهرستان ماکو تخصیص یافته است.

حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار بر اهتمام منطقه آزاد ماکو بر مشارکت برای توسعه منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و گفت: منطقه آزاد ماکو با تمام قوا پای کار بوده و آماده هر نوع همکاری با راه و شهرسازی آذربایجان غربی در راستای توسعه منطقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.