| کد خبر: 259928 |

به زودی جاده لجستیک ماکو افتتاح می‌‌ شود

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از افتتاح جاده لجستیک در منطقه آزاد ماکو در هفته دولت خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از افتتاح جاده لجستیک در منطقه آزاد ماکو در هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، حسین گروسی با بیان اینکه ماکو، جوان ترین منطقه آزاد ایران است، اظهار داشت : ۲۷ سال از ایجاد مناطق آزاد نسل اول در ایران می گذرد و در بین مناطق فعال گذشته، ماکو حدود ۱۰ سال از شروع فعالیتش می گذرد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد کشور به عنوان اقتصاد بدون نفت هستند؛ این مناطق از محل عوارض خروج از کشور متعلق به مناطق آزاد است، ادامه داد: دستهای خارجی مانند ترکیه، عمان، امارات و... به دنبال عدم توسعه مناطق آزاد ایران هستند همچنین دست های داخلی نیز مانند قوانین و مقررات خلق الساعه هستند که منابع مناطق را می گیرند.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ارزش بسته های سرمایه گذاری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان و شامل ۱۱۰ بسته است،گفت:در منطقه آزاد ماکو پیش از تنظیم بسته های سرمایه گذاری، اتاق تسهیل سرمایه گذاری را ایجاد کردیم تا بتوانیم به سرمایه گذاران مشاوره بدهیم.

گروسی با تاکید بر این که کریدور شرق-غرب از کریدور شمال-جنوب مهم تر است،تاکید کرد: چینی ها به دنبال ارتباط با اروپا از طریق کریدور شمالی بودند که به دلیل جنگ اوکراین به جایی نرسید، ار سوی دیگر کشورهای همسایه از جمله ترکیه به دنبال کریدور میانی هستند که هزینه راه اندازی آن بسیار سینگین است. بنابراین بهترین کریدور، کریدور جنوبی یعنی شرق-غرب ایران است که هزینه کم و کارایی بسیار بالایی دارد.

وی همچنین از افتتاح جاده لجستیک در منطقه آزاد ماکو در هفته دولت خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مدیر منطقه باید عرضه داشته باشه مثل فروزان که تمام پروژه ها رو فروزان انجام داد بقیه مدیران چیز خاصی بجز فرار سرمایه گذار انجام ندادن