| کد خبر: 98178 |

هزینه ترافیک در راه‌های استان البرز بر دوش مردم سنگینی می‌کند

تین‌نیوز| نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ترافیک‌ راه‌های این استان موضوعی ملی بوده، اما هزینه‌های آن بر دوش مردم البرز است.

 
سیدحمید طهایی اظهار داشت: استان البرز دارای چند محور مواصلاتی برون‌شهری است که در میان آنها سه محور ارزش و اهمیت ملی دارد.

وی افزود: علت این است که سه محور فوق پایتخت را به استان‌های شمالی، غربی و شمال غربی کشور متصل می‌کند و روزانه بیش از 200 هزار خودرو در این راه‌ها تردد می‌کنند.

استاندار البرز تصریح کرد: این میزان تردد خودرو، البرز را در رده نخست پرترافیک‌ترین استان‌های کشور قرار داده و بر اساس آمارهای موجود، آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و جاده چالوس جزو پرترددترین مسیرهای برون‌شهری در خاورمیانه هستند.

طهایی گفت: شرایط موجود موجب شده که 16 تا 18 درصد بار ترافیکی کشور بر دوش استان البرز باشد و به طور طبیعی هزینه‌های بسیاری به استان تحمیل می‌کند.
وی بیان داشت: در حال حاضر خروجی استان تهران و پایتخت برای دسترسی به استان‌های شمالی و شمال غربی با ورودی استان البرز تلاقی دارد و به همین دلیل شاهد ترافیک‌های سنگین در این محورها هستیم.

نماینده عالی‌ دولت در استان البرز افزود: از سوی دیگر محور کرج – چالوس به عنوان یکی از گره‌های ترافیکی کشور شناخته می‌شود و پلیس راه حداقل هفته‌ای یک بار و در روزهای جمعه مجبور است این محور را برای تخلیه بار ترافیکی یک طرفه کند.

طهایی تاکید کرد: تمام این مشکلاتی که مطرح شد، مسائل و مشکلات ملی است، اما هزینه آن بر دوش مردم استان البرز سنگینی می‌کند.

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب ابتدا بتوانیم هزینه‌های ترافیک سنگین را با احداث راه‌های جدید کاهش داده و در گام بعدی از این ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب و بزرگ برای توسعه و پیشرفت استان البرز استفاده کنیم.

استاندار البرز اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه در گذشته کارهای لازم صورت نگرفته و به همین دلیل می‌بینیم اکثریت مطلق مسافران تنها از راه‌های البرز عبور می‌کنند و هیچ توقفی در استان ندارند.

طهایی در پایان تصریح کرد: دولت برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه دارد و مدیریت ارشد استان البرز در تلاش است تا برنامه‌های فوق را اجرا کرده و این معضل را برطرف کند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.