| کد خبر: 97892 |

◄ضرورت مشارکت انجمن در تصمیمات کلان ریلی

 تین‌نیوز| انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از سه رکن اساسی تشکیل شده که به فعالیت‌های این حوزه رسمیت بخشیده است و به نظر می‌رسد ساختار انجمن صنفی از آمادگی لازم برای ورود به جلسات مهم حمل‌ونقل ریلی که در میان مدیران و مسولان دولتی برگزار می‌شود، برخوردار است و می‌تواند در این جلسات نماینده فعال داشته باشد.
 
به گزارش تین‌نیوز، مجمع عمومی، هیات مدیره و بازرس سه رکن اصلی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به‌شمار می‌روند.
 
در این میان مجمع عمومی، عالی‌ترین رکن انجمن و دارای دو نوع اجلاس اعم از مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده است که از اجتماع نمایندگان حقیقی اعضا تشکیل می‌شود.
 
وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی نیز در رابطه با مسایلی چون رسیدگی و اظهارنظر نسبت به گزارش هیات‌مدیره و بازرس، بررسی و تصویب گزارش مالی، انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرس، تعیین روزنامه کثیرالانتشار یا محلی به منظور درج آگهی‌های مربوط به انجمن و تعیین خط مش آن تعریف شده است.
 
علاوه بر این، شور و اخذ تصمیم در مورد کلیه مسائلی که در دستور جلسه مجمع قرار دارد، مشروط به آنکه در صلاحیت مجمع عمومی فوق‌العاده نباشد، نیز از دیگر اختیارات مجمع عمومی عادی شناخته می‌شود.
 
این در حالی است که در مجمع فوق‌العاده فعالیت‌هایی چون طرح، تصویب، تغییر و اصلاح اساسنامه، عزل انفرادی یا جمعی اعضا هیات مدیره و بازرس، انحلال انجمن و انتخاب اعضای هیات تصفیه انجام می‌شود.
 
در واقع با مشاهده ثبات موجود در جلسات و هماهنگی ایجاد شده بین اعضای انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، به نظر می‌رسد که مسوولان دولتی باید در تصمیم‌گیری‌های کلان خود در حوزه ریلی، جایگاهی را برای مشارکت اعضای انجمن صنفی در نظر بگیرند و از ظرفیت کارشناسی این بخش نیز در پیش‌برد اهداف توسعه‌ای صنعت حمل‌ونقل ریلی بهره‌ ببرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.