|
کد خبر:
71236
|
پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی و ۵۰ درصدی روسازی خطآهن تهران - همدان
تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی و ۵۰ درصدی روسازی خطآهن تهران-همدان خبر داد.
علیرضا نصرآزادانی درباره میزان پیشرفت خط آهن تهران-همدان-سنندج گفت: اولویت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای بهرهبرداری از این خط آهن ابتدا تکمیل قطعه تهران-همدان است چرا که تا این قطعه به سرانجام نرسد اتصال ریلی سنندج به همدان بهرهوری نخواهد داشت.
وی از پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی مسیر تهران-همدان خبر داد و گفت: ۱۳۰ کیلومتر از روسازی این مسیر ۲۷۰ کیلومتری نیز انجام شده است و زمان بهرهبرداری از این پروژه بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات برای این طرح دارد. بر همین اساس یادآور میشوم که امسال برای کل پروژه ریلی تهران-همدان-سنندج تخصیص ۲۰ درصدی صورت گرفته است.
معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میزان تخصیص اعتباری امسال برای این پروژه را ۲۴ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: بخش عمدهای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده است و با این وجود پیمانکاران هنوز ۴۵ میلیارد تومان مطالبه دارند.
وی افزود: حد فاصل مسیر ریلی همدان-سنندج به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست آن دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی٬ قطعه دوم به دلیل وجود معارض و نبود منابع مالی پیشرفت ناچیز ۵ درصدی داشته و قطعه سوم این پروژه پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارد.
این مقام مسئول در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: کمبود اعتبار در این پروژه موجب شده که سرعت عملیات اجرایی با کندی مواجه شود و تزریق اعتبار متناسب با نیاز پروژه نیست و چنانچه اعتبارات به این پروژه برسد سرعت اجرا نیز بالا میرود.
وی از پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی مسیر تهران-همدان خبر داد و گفت: ۱۳۰ کیلومتر از روسازی این مسیر ۲۷۰ کیلومتری نیز انجام شده است و زمان بهرهبرداری از این پروژه بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات برای این طرح دارد. بر همین اساس یادآور میشوم که امسال برای کل پروژه ریلی تهران-همدان-سنندج تخصیص ۲۰ درصدی صورت گرفته است.
معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میزان تخصیص اعتباری امسال برای این پروژه را ۲۴ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: بخش عمدهای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده است و با این وجود پیمانکاران هنوز ۴۵ میلیارد تومان مطالبه دارند.
وی افزود: حد فاصل مسیر ریلی همدان-سنندج به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست آن دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی٬ قطعه دوم به دلیل وجود معارض و نبود منابع مالی پیشرفت ناچیز ۵ درصدی داشته و قطعه سوم این پروژه پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارد.
این مقام مسئول در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: کمبود اعتبار در این پروژه موجب شده که سرعت عملیات اجرایی با کندی مواجه شود و تزریق اعتبار متناسب با نیاز پروژه نیست و چنانچه اعتبارات به این پروژه برسد سرعت اجرا نیز بالا میرود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.