| کد خبر: 71236 |

پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی و ۵۰ درصدی روسازی خط‌آهن تهران - همدان

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی و ۵۰ درصدی روسازی خط‌آهن تهران-همدان خبر داد.
 

علیرضا نصرآزادانی درباره میزان پیشرفت خط آهن تهران-همدان-سنندج گفت: اولویت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای بهره‌برداری از این خط آهن ابتدا تکمیل قطعه تهران-همدان است چرا که تا این قطعه به سرانجام نرسد اتصال ریلی سنندج به همدان بهره‌وری نخواهد داشت.

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی مسیر تهران-همدان خبر داد و گفت: ۱۳۰ کیلومتر  از روسازی این مسیر ۲۷۰ کیلومتری نیز انجام شده است و زمان بهره‌برداری از این پروژه بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات برای این طرح دارد. بر همین اساس یادآور می‌شوم که امسال برای کل پروژه ریلی تهران-همدان-سنندج تخصیص ۲۰ درصدی صورت گرفته است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میزان تخصیص اعتباری امسال برای این پروژه را ۲۴ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده است و با این وجود پیمانکاران هنوز ۴۵ میلیارد تومان مطالبه دارند.

وی افزود: حد فاصل مسیر ریلی همدان-سنندج به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست آن دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی٬ قطعه دوم به دلیل وجود معارض و نبود منابع مالی پیشرفت ناچیز ۵ درصدی داشته و قطعه سوم این پروژه پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارد.

این مقام مسئول در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: کمبود اعتبار در این پروژه موجب شده که سرعت عملیات اجرایی با کندی مواجه شود و تزریق اعتبار متناسب با نیاز پروژه نیست و چنانچه اعتبارات به این پروژه برسد سرعت اجرا نیز بالا می‌رود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.