| کد خبر: 71073 |

ثبت ۶ میلیون تخلف سرعت در بزرگراه‌های پایتخت در ۶ ماه

تین نیوز | ۶ میلیون تخلف سرعت در بزرگراه‌های تهران در ۶‌ ماه اخیر ثبت شده است. در این‌باره به‌طور متوسط در 6‌ماه اخیر، در هر یك از بزرگراه‌های تهران كه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در آنها نصب شده، 150هزار تخلف سرعت اتفاق افتاده و هر دوربین تخلف 18هزار دستگاه خودرو را ثبت كرده است.

به گفته ایلوش وزیری، مدیرعامل شركت كنترل ترافیك شهرداری تهران، تهران از نظر تجهیز به امكانات پیشرفته كنترل ترافیك در تراز شهرهای پیشرفته اروپایی قرار دارد. یكی از مصادیق این موفقیت، دوربین‌های ثبت تخلف است كه جهت مكانیزاسیون ثبت تخلفات رانندگی طراحی شده و مبتنی بر تكنولوژی پردازش تصویری و رادار و ابزار اتوماتیك برای تشخیص متن پلاك موسوم به ANPR است.

وی با تأكید بر اهمیت و ضرورت ایجاد و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف و ارزش افزوده این سیستم و منافع اجتماعی و اقتصادی حاصل از آن، اعلام كرد: از مهم‌ترین سامانه‌های ثبت تخلف در تهران، دوربین‌های كنترل طرح ترافیك و طرح زوج و فرد و نیز دوربین‌های كنترل سرعت است.

هم‌اكنون 224سامانه مكانیزه ثبت تخلف در ورودی‌ها و خروجی‌های محدوده طرح ترافیك، مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف هستند. اطلاعات این دوربین‌ها نشان می‌دهد كه در 6‌ماه گذشته، 65میلیون و 814هزار دستگاه خودرو وارد محدوده طرح ترافیك شده‌اند كه 2میلیون و 889هزار دستگاه یعنی 4درصد آنها فاقد مجوز طرح ترافیك بودند.

همچنین 176سامانه ثبت تخلف در ورودی‌ها و خروجی‌های محدوده طرح زوج و فرد مجهز به دوربین‌ها فعالیت می‌كنند كه نشان دادند در 6‌ماه گذشته، 310میلیون دستگاه خودرو وارد محدوده طرح زوج و فرد شده‌اند كه از این تعداد 186میلیون دستگاه در ساعات اعمال محدودیت وارد این محدوده شده‌اند. بدین‌ترتیب43.5 میلیون دستگاه خودرو یعنی23.5درصد آنها به‌صورت غیرمجاز وارد محدوده زوج و فرد شده‌اند. از سویی تعداد خودروهایی كه به‌صورت غیرمجاز وارد این محدوده می‌شوند از روندی صعودی برخوردار است از 6میلیون دستگاه در مرداد با 50درصد افزایش به 9میلیون دستگاه در شهریور و با 100درصد افزایش به 12میلیون دستگاه در مهر رسیده است. نكته جالب اینكه اكثر متخلفان طرح زوج و فرد ثابت هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.