| کد خبر: 67394 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ جلسه آموزش سامانه " پنجره واحد " امروز برگزار می شود / مشکلات فنی پرتال ها

تین نیوز | رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات پرتال های طرح "پنجره واحد" از جمله مشکلان مربوط به برنامه نویسی و قطعی مداوم سامانه در طول روز گفت: شرکت های فعال در زمینه ترانزیت کالا هیچگونه مخالفتی با استفاده از این سامانه ها ندارند اما پس از انتظار طولانی مدت، توقع شان استفاده از سامانه ای عاری از مشکلات است.

جواد سمساریلر در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به مشکلاتی که دو روز مانده به اجرای طرح "پنجره واحد" به منظور ثبت اظهارنامه ترانزیت خارجی و داخلی از طریق پرتال گمرک ایران و  کارنه‌تیر با پرتال TIR-EPD و مشکلات فعلی سامانه ها همچنان وجود دارد، اظهار داشت: نقایص برنامه نویسی و قطع مداوم سامانه در طول روز مشکلات فراوانی برای حمل و نقل و ترانزیت به وجود خواهد آورد.

وی افزود: مدت دسترسی به سامانه با وجود مشکلات مذکور به کمتر از 5 ساعت در روز کاهش می یابد و با توجه به وضعیت اقلیمی کشور و گمرکات دورافتاده این مشکلات تشدید خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه "بارها درخواست انجام دستی امور گمرکی همزمان با فعالیت سامانه "پنجره واحد" تا زمان رفع کامل مشکلات مطرح شد" تصریح کرد: گمرک همواره با این درخواست مخالفت کرده است.

سمساریلر بیان داشت: شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل و ترانزیت نه تنها با  استفاده از این سامانه ها هیچگونه مخالفتی ندارند بلکه بسیار مشتاق نیز هستند اما پس از انتظار طولانی مدت توقع شان استفاده از سامانه عاری از مشکلات است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه آشنایی و آموزش کاربران سامانه " اظهار از دور" و "TIR-EPD" با حضور نمایندگان گمرک ایران در ساعت 13:30 بعد از ظهر امروز 29 مهر ماه در طبقه اول اتاق بازرگانی تهران برگزار می شود.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.