| کد خبر: 60053 |

رئیس دفتر عمران و بهسازی شهری خراسان رضوی:

افزایش هماهنگی و همگرایی بین دستگاه‌های استانی در سطح ملی در یک سال گذشته

تین نیوز | رئیس دفتر عمران و بهسازی شهری خراسان رضوی افزایش هماهنگی و همگرایی بین دستگاه های استانی و شهرستانی را در خصوص احیای بافت های ناکارآمد از مهمترین تغییرات به وجود آمده پس از سفر هیئت دولت از سال گذشته تا کنون اعلام کرد.
 
به گزارش تین نیوز، محمد علی منصوری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که احیای بافت فرسوده خراسان رضوی و رسیدگی به بحث حاشیه نشینی با اهمیت ترین مسئله عنوان شده در سفر سال گذشته هیئت دولت به استان بود گفت: با توجه به این مسئله ما به دلیل عدم تخصیص اعتبار از منابع ملی و استانی شاهد تغییر عمده در خصوص راه اندازی عملیات و یا پروژه ای در احیای بافت های ناکارآمد شهری نبودیم اما تغییراتی را احساس کردیم که به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
 
منصوری در ادامه تأکید کرد: افزایش هماهنگی و همگرایی بین دستگاه های استانی و شهرستانی در سطح ملی مهمترین این تغییرات بود که در نهایت باعث ایجاد حساسیت و انگیزه  بین دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در این حوزه شد.
 
وی همچنین در این باره اضافه کرد: ساختارسازی در دوسال گذشته بستر و توانمندی لازم برای ارتقای سرعت در انجام فعالیت های مورد نیاز برای نوسازی پهنه های ناکارآمد شهری را به وجود آورد که می توان از آن به عنوان دومین تغییر چشمگیر در این یک سال یاد کرد.
 
منصوری در این خصوص افزود: با تأکیدات هیئت دولت بر لزوم رسیدگی به این مناطق و همچنین با توجه به اهداف سند بازآفرینی شهر مشهد بسیاری از دستگاه های استانی و شهرستانی مجاب شدند تا از منابع داخلی خود برای بهسازی پهنه های هدف هزینه کرده و آن را جزء وظایف خود احساس کنند.
 
رئیس دفتر عمران و بهسازی شهری خراسان رضوی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود درباره مشارکت ساکنان محلات هدف در امر نوسازی و بهسازی اعلام کرد: برای محقق شدن این مسئله ابتدا دستگاه های عمومی باید اقدامات لازم برای توانمندسازی اقتصادی مردم این مناطق را انجام دهند سپس انتظار مشارکت مردمی در این امر را داشته باشند که آن نیز تنها به وسیله ارتقای مهارت، ایجاد باور و انگیزه، ارائه آموزش های لازم و تسهیلات مورد نیاز به دست خواهد آمد.
 
وی در این باره اضافه کرد: در حال حاضر اقداماتی با این هدف انجام شده که فعالیت های کارگروه توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی زیرمجموعه ستاد بازآفرینی استان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و ... برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی و همچنین اشتغالزایی بر اساس فعالیت های غیر دولتی از جمله آن ها به شمار می رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.