| کد خبر: 50378 |

فرودگاه آبادان با افزایش پروازهای خارجی رونق می‌گیرد

مدیر فرودگاه آبادان گفت: فعالیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی در فرودگاه آبادان بدون همکاری دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر نیست .

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور، محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان در دیدار با حمید احمدی سرپرست جدید گمرک با تاکید بر تاثیرگذاری بالقوه فعالیت گمرکات در اقتصاد، صادرات و واردات کشور گفت: در حال حاضر بنادر استان خوزستان همکاری و تعامل زیادی را با گمرک دارند به‌طوریکه چرخ اقتصادی بنادر را گمرکات در دست گرفته‌اند.

وی ضمن ابراز تشکر از روند همکاری گمرک آبادان از ابتدای برقراری پرواز خارجی شارجه – آبادان – شارجه در فرودگاه آبادان افزود: ادامه فعالیت شرکت هواپیمایی ایرعربیه در فرودگاه بدون همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله گمرک، گذرنامه و بانک ملی و سایر ادارات وابسته امکان‌پذیر نیست.

رضایی اظهار داشت: این همکاری‌ها هم موجب گسترش پروازهای خارجی و هم رونق و توسعه شهر شده است.

وی تصریح کرد: انجام به موقع تشریفات گمرکی در زمان پرواز عامل مهمی در ارتقای سطح رضایتمندی مسافران خارجی دارد.

مدیر فرودگاه آبادان گفت: به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی و افزایش کیفیت، سالن پروازهای خارجی فرودگاه با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند بهسازی شد و این طرح همچنان ادامه دارد و این اقدام علاوه بر رضایتمندی مسافران ورودی، افزایش کیفیت نظارت موجب تسریع در فرایند ورودو خروج مسافران خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته٬ 80 پرواز خارجی بیش از شش هزار مسافر و نزدیک به 74 تن بار را در مسیر آبادان- شارجه و بالعکس جابجا نموده است .

در این دیدار حمید احمدی سرپرست گمرک شهرستان آبادان نیز با تاکید بر تداوم همکاری در انجام تشریفات گمرکی در فرودگاه آبادان گفت: برقراری این پرواز تحولی مثبت در شرایط فعلی شهرستان آبادان است .

سرپرست گمرک آبادان بیان داشت: با توجه به گسترش پروازها به خصوص پروازهای خارجی در نیمه دوم سال 93 در فرودگاه آبادان، این اداره فعالیت خود را به‌صورت مستمر انجام خواهد داد تا مسافران دغدغه‌یی برای ترخیص کالاهای خود نداشته باشند.

احمدی با بیان اینکه وجود منطقه آزاد اروند یک موقعیت ویژه و عاملی برای رونق کسب و کار و توسعه تجارت در سطح استان است، تصریح کرد: با مصوبه دولت و لزوم حصارکشی منطقه آزاد اروند قرار است شش گیت ورود و خروج در اطراف شهرهای آبادان و خرمشهر به سمت شهرهای همجوار احداث شود که با تامین نیرو نسبت به استقرار نیروهای گمرک در این گیت‌ها اقدام خواهد شد که به یقین وجود فرودگاه فعال امتیاز این موقعیت استراتژیک را افزایش می‌دهد.

گفتنی است؛ فرودگاه آبادان با همکاری شرکت هواپیمایی ایرعربیه جنوب غرب کشور را با سه پرواز هفتگی در مسیر شارجه- آبادان-شارجه وصل نموده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.