| کد خبر: 49764 |

وعده افتتاح خط‌آهن در سال ۹۳ محقق نشد

تین نیوز | در حالی بر اساس برنامه‌ اعلام شده قرار بود سال گذشته ۲۴۵ کیلومتر راه‌آهن به بهره‌برداری برسد که معاون وزیر راه و شهرسازی تنها از انجام ۳۳۵ کیلومتر عملیات زیرسازی خط‌آهن در سالی که گذشت خبر داد.
 
 علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خردادماه سال 93 گفته بود: در سال جدید (93) بر اساس اهداف پیش بینی شده تلاش می‌کنیم تا 234 کیلومتر آزادراه، 493 کیلومتر بزرگراه، 427 کیلومتر راه اصلی و 245 کیلومتر راه آهن را در سطح کشور احداث کنیم.
 
این در حالی است که وی امروز در تشریح برنامه های سال 94 حوزه راه آهن گفته است: 77 کیلومتر از راه آهن بافق-مشهد، 77 کیلومتر از راه آهن غرب کشور، 94 کیلومتر از راه آهن تهران-همدان-سنندج، 23 کیلومتر از راه آهن مراغه-ارومیه و 30 کیلومتر از یزد-اقلید در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
 
وی با تاکید بر نقش حمل و نقل ریلی در توسعه شبکه حمل و نقل و اولویت توسعه راه آهن در کشور گفت: در حال حاضر 33 طرح ریلی دارای مجوز در پیوست 1 قانون بودجه سال 1393 کل کشور به طول 9 هزار و 460 کیلومتر وجود دارد که 4731 کیلومتر آن در دست احداث در بخش های مختلف زیرسازی، روسازی و ساختمان و 3 هزار و 456 کیلومتر آن در دست مطالعه و بررسی است.
 
وی در تشریح اقدامات سال 1393 در حوزه راه آهن  اعلام کرد: سال گذشته با توجه به میزان اعتبار مالی مصوب به میزان 9 هزار 385 میلیارد و تخصیص78درصدی علی رغم عدم تخصیص به موقع منابع مالی و همچنین محدودیت منابع و نیز امکان خرید ریل محدود برای طرح ها، این معاونت 335 کیلومتر عملیات زیرسازی تا مرحله سابگرید (آخرین مرحله خاکبرداری) و حدود 162 کیلومتر نصب خط و 7 هزار و 360 متر مربع ساختمان ایستگاه را به انجام رسانده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: افتتاح کریدر ریلی شرق دریای خزر با حضور ریاست جمهوری، افتتاح ایستگاه راه‌آهن رشتخوار و همچنین بهره برداری از دو ایستگاه صفا شهر و سعادت شهر در محور راه آهن اصفهان – شیراز و آماده سازی اسناد قرارداد تامین منابع مالی و اجرائی راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان برای استفاده از خط اعتباری چین و آغاز عملیات اجرائی این طرح با حضور ریاست محترم جمهوری از اهم فعالیتهای اجرایی ساخت و توسعه راه آهن در سال 1393 است.
 
لازم به ذکر است سال گذشته خط‌آهن گرگان-اینچه برون به بهره‌برداری رسید، اما نکته قابل توجه این‌که پروژه مذکور در دولت یازدهم ساخته و خردادماه سال 92 توسط رئیس‌جمهوری وقت به بهره‌برداری رسیده بود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    هر سال دریغ از پارسال