| کد خبر: 39614 |

موفقیت متخصصان شیرازی در تعمیر هواپیمای مسافربری

تین نیوز |  متخصصان شیرازی نخستین بار در خاورمیانه ، موفق به تعمیرات سنگین و راه اندازی یک فروند هواپیمای مسافربری atr72 شدند.
مراحل مختلف تعمیر این هواپیما در پایگاه هواپیمایی شرکت آسمان در شیراز انجام و پرواز آزمایشی با موفقیت انجام شد.
مدیر هواپیمایی آسمان منطقه جنوب گفت: متخصصان شیرازی نخستین بار تعمیرات سنگین و اورهال هواپیمای ATR را در آشیانه تعمیرات این شرکت هؤاپیمایی در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب انجام دادند و آماده پرواز شد.
خلبان عشایری گفت: با تعمیر این هواپیما در شیراز متخصصان ایرانی به عنوان تنها کشور غرب آسیا ، به دانش فنی تعمیرات سنگین و اورهال این هواپیماهای مسافربری دست یافتند.
وی افزود: جلوگیری از خروج ارز و تعمیرات در مدت 10 روز از ویزگی این کار منحصربه فرد است که به علت تحریم ها ، کشور سازنده هواپیما - فرانسه - از ارائه دانش فنی و قطعات مورد نیاز خودداری کرد و به همین سبب هفت ماه این فروند هواپیما زمین گیر شده بود که با تامین قطعات از روش های مختلف انجام شد.
مدیر این شرکت هواپیمایی افزود: با توجه به توانمندی‌های کارشناسان و متخصصان فنی شرکت هواپیمایی آسمان ، این شرکت آمادگی تعمیر و نگهداری بسیاری از هواپیماها در کشور به ویژه تعمیر ملخ و گیربکس آنها را دارد.
خلبان عشایری گفت: هواپیمای ATR ساخت کشور فرانسه از امن‌ترین هواپیماها‌یی به شمار می‌رود که در شرایط سخت و صعب‌العبور می تواند به پرواز در آید که تعمیر و نگهداری آن به دست متخصصان شرکت هواپیمایی آسمان منطقه جنوب کشور ، نقطه عطفی در برابر تحریم‌های اقتصادی استکبار است.
وی افزود: این هواپیما تا سه سال آینده نیاز به تعمیرات و چک سنگین نخواهد داشت و روزانه 12مسیر پروازی انجام می دهد.
رضا ستاسیمی مدیر تعمیرات فنی شرکت هواپیمایی آسمان جنوب هم گفت: با بیش از 6 هزار نفر ساعت کار ، این هواپیما آماده پرواز شد.
خلبان رحمانی معاون عملیات آسمان منطقه جنوب نیز با اشاره به اینکه تعمیر و راه اندازی این هواپیما از دانش فنی پیچیده ای برخوردار است گفت: با انجام موفقیت آمیز این تعمیرات سنگین و اورهال ، هواپیما علاوه بر دستیابی به دانش فنی ، این کار با یک سوم هزینه ای انجام شد که فرانسوی ها در گذشته انجام داده بودند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.