| کد خبر: 29723 |

نماینده مجلس: چهار هزار میلیارد ریال به بازسازی راه آهن لرستان اختصاص یافت

تین نیوز | نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی خطوط ریلی راه آهن ناحیه لرستان اختصاص یافته است.
 
عباس قائدرحمت روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات راه آهن لرستان در فرمانداری دورود افزود: طرح بازسازی و بهسازی خطوط ریلی راه آهن لرستان و میزان اعتبارات تخصیصی با موافقت مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
 
وی بیان داشت: طول خطوط اصلی ریلی راه آهن لرستان 155کیلومتر است که تاکنون 50 کیلومتر آن یعنی از ایستگاه مومن آباد تا ایستگاه رودک بازسازی شده است.
 
قائدرحمت تصریح کرد: بقیه خطوط ریلی راه آهن لرستان حد فاصل ایستگاه دورود تا اندیمشک به طول 90 کیلومتر به دلیل عمر زیاد و فرسودگی نیاز به بازسازی و بهسازی در اسرع وقت دارد.
 
فرماندار دورود نیز گفت: طی هفت ماه گذشته در مجوع 9 حادثه ریلی در ناحیه لرستان رخ داد که موجب وارد آمدن خسارات مالی و زیست محیطی به منطقه شده است.
 
ماشاالله نعمتی با اشاره به هشدارهای استاندار لرستان به مدیرعامل و مسوولان شرکت رجا مبنی بر فرسوده بودن خطوط ریلی راه آهن و احتمال وقوع حادثه در هر زمان افزود: استاندار لرستان ابتدای امسال مسوولان راه آهن را در جریان مشکلات خطوط ریلی این استان قرار داد اما به این هشدارها توجه نشده است.
 
نعمتی تصریح کرد: برای پیشگیری از تکرار سوانح و حوادث احتمالی منجر به یک فاجعه انسانی باید طرح بازسازی محور ریلی راه آهن ناحیه لرستان در دستور کار مسوولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار گیرد.
 
مدیرکل راه آهن ناحیه لرستان گفت: برای ادامه طرح بازسازی خطوط ریلی راه آهن حد فاصل ایستگاه رودک تا دورود اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
 
بیژن علیزاده افزود: بلاک دورود تا ایستگاه رودک به طول 12 کیلومتر است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بازسازی این مسیر تا پایان امسال به اتمام می رسد.
 
وی بیان داشت: در اجرای این طرح ریل های 25 متری و تراورزهای بتنی جایگزین ریل ها و ریل بندهای فرسوده خواهد شد.
 
علیزاده با اشاره به مسیر ریلی منحصر به راه آهن ناحیه لرستان خواستار همکاری مسوولان استان بویژه استاندار لرستان و فرماندار دورود برای بازسازی این مسیرها شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.