| کد خبر: 29220 |

حفظ حریم راه ها و نصب تابلو در مکان های مناسب توسط سازمان راهداری ضروری است

تین نیوز | مدیرکل دفتر ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور حفظ حریم راه ها، نصب تابلو در مکان های مناسب، آشکارسازی کاربران در راه ها و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص در مبادی ورودی شهرها را از مهم ترین اقدامات سازمان راهداری در ارتقای ایمنی راه ها دانست.
 
نشست تخصصی مدیران راهداری و راهسازی کشور روز چهارشنبه به منظور ایجاد هماهنگی های لازم در ارایه خدمات راهداری به رانندگان در فصل زمستان برگزار شد.
 
مهران قربانی افزود: از آنجا که رفتارهای غیرصحیح رانندگان سبب افزایش خسارات در راه ها می شود ما به دنبال آن هستیم خطاهای بی توجهی رانندگان را با ارایه خدمات مناسب جبران کنیم.
 
وی گفت: خدمت رسانی در راه ها وظیفه مهمی است که مهمترین عملکرد آن حفظ جان انسان ها و وسیله نقلیه آنها است.
 
وی تصریح کرد: نصب علایم در راه های کشور به استقرار ایمنی بسیار کمک می کند و راهداران و راهسازان باید به نصب علایم در راه های کشور به خصوص در فصل زمستان توجه کنند.
 
وی بر ضرورت افزایش ایمنی در راه های کشور تاکید کرد و گفت: تامین ایمنی برای همه کاربران راه ها طبق استانداردهای بین المللی و متناسب با نرم جهانی از وظایف مهم راهداران است.
 
به گفته این مقام مسوول، 40 درصد تصادفات در تقاطع ها، 30 درصد در محل قوس ها و مابقی آن در مناطق شهری و مسکونی اتفاق می افتد لذا راهداران باید به این مناطق اهتمام ویژه ای داشته باشند.
 
معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی نیز تصریح کرد: راهداران در کمک به رانندگان در راه های روستایی باید به همکاری خود به بهیاری ها نیز توجه جدی داشته باشند تا حوادث و خسارات آن در راه های روستایی کشور به حداقل برسد.
 
سیدحسین میرشفیعی افزود: ایجاد خط کشی در راه های روستایی و انجام روکش آسفالت راه های روستایی نیازمند همکاری بهیاری هاست و این همکاری ها در افزایش ایمنی راه های روستایی بسیار تاثیرگذار است.
 
وی با بیان آنکه آمار نشان می دهد در ماه های اخیر میزان تلفات رانندگی در راه های روستایی کاهش یافته است، گفت: با این حال بیشترین تلفات در راه های روستایی به عابران پیاده و موتورسواران اختصاص دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرد: آشکارسازی ادوات کشاورزی به هنگام عبور از راه ها در کاهش حوادث رانندگی در راه های روستایی اهمیت زیادی دارد و راهداران می توانند با کمک بهیاری ها در این مساله مهم نیز تاثیرگذار باشند.
 
وی افزود: بدون شک با افزایش نزولات آسمانی وظیفه راهداران و راهسازان بسیار خطیر است به طوری که دولت برای کمک به این مساله هفته گذشته 200 میلیارد تومان به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص داد.
 
میرشفیعی در پایان تصریح کرد: حضور پیمانکاران توانمند در احداث راه های روستایی بسیار ضروری است زیرا فعالیت این پیمانکاران سبب خواهد شد که پروژه های راه های روستایی در زمان مقرر تحویل سازمان راهداری شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد نجف پور 0 0

    باسلام واحترام
    درصورت امکان ، خواهشمنداست نسبت به نصب تابلو بامضمون
    ( گلشهر) دربزرگراه کرج قزوین بخاطرجلوگیری ازسردرگمی مسافرین
    امربه اقدام فرمائید . باسپاس