| کد خبر: 25904 |

کارشناس دادگستری در امور هوایی در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ وزارت راه قبل از صدور مجوز ساخت در تهرانسر با سازمان هواپیمایی مشورت کند / شرط اصلی برای احداثبرج های بلندمرتبه

تین نیوز | یک کارشناس دادگستری در امور هوایی، با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی قبلا از صدور مجوز احداث ساختمان، حتما باید با سازمان هواپیمایی کشوری مشورت کند، گفت: احداث ساختمان ها در منطقه تهرانسر مشروط به این است که در سیستم های ناوبری، اختلالی بوجود نیاورد و باید همه استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود.

علیرضا بحیرایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به اینکه بر اساس انکس (ضمیمه) شماره 14 پیمان شیکاگو، هر نوع ساخت و ساز مسکونی در اطراف فرودگاه ممنوع است، گفت: وزارت راه و شهرسازی قبلا از صدور مجوز احداث ساختمان، حتما باید با سازمان هواپیمایی کشوری مشورت کند.

وی در خصوص انکس شماره 14 پیمان شیکاگو گفت: دراین سند استانداردهای مربوط به طراحی و ساخت فرودگاه ها و اعم از باند، تاکسی وی ها، پارکینگ، و موانع اطراف فرودگاه، تاکید شده که در 2 جلد تهیه شده است.

مدیر سابق گروه مهندسی هواپیما در دانشكده هواپیمایی، منطقه تهرانسر را حریم فرودگاه مهرآباد دانست و تاکید کرد: سابق بر این هم نسبت به ساخت و سازهای غیرقانونی این منطقه هشدار داده بودیم، زیرا زمین های این منطقه متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی ادامه داد: در گذشته و زمانی که سیستم های الکترونیکی ایران، مثل امروز پیشرفته و ماهواره ای نبود، مرکز آنتن ها و سیستم های الکترونیک هواپیمایی کشوری، در این منطقه قرار داشت.

بحیرایی اظهار داشت: احداث ساختمان ها در منطقه تهرانسر، مشروط به این است که در سیستم های ناوبری، اختلالی بوجود نیاورد و باید همه استانداردهای لازم، در این زمینه رعایت شود.

آیا برج های بلندمرتبه در تهرانسر، در محدوده زمین های سازمان هواپیمایی قرار دارد؟
کارشناس دادگستری در امور هوایی، تصریح کرد: ظاهرا مجوز احداث برج های بلند مرتبه در منطقه تهرانسر، صادر شده اما سوال اساسی اینجاست که آیا واحدهای در حال ساخت در محدوده زمین های سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارند یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه پرسنل سازمان هواپیمایی کشوری در زمین های متعلق به این سازمان ذینفع هستند گفت: بعید می دانم ساختمان های در حال ساخت در این منطقه قرار گرفته باشند.

این کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی، با اشاره به اینکه ایرلاین ها به عنوان بهره بردار و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر بر ساخت و سازهای اطراف فرودگاه مهرآباد، اجازه اظهارنظر دارند، گفت: در خصوص احداث ساختمان در این منطقه، باید کلیه دستورات انکس شماره 14 پیمان شیکاگو رعایت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.