| کد خبر: 17941 |

یک کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی در گفتگو مطرح کرد:

◄امکان انتقال فرودگاه مهرآباد وجود ندارد / نباید شتابزده اقدام کرد

تین نیوز| یک کارشناس ارشد حمل‌ونقل هوایی با بیان اینکه امکان انتقال فرودگاه مهرآباد وجود ندارد، گفت: ساخت و سازهای اطراف مهرآباد غیرقانونی است زیرا تمامی آن منطقه حریم فرودگاه است.

علیرضا بحیرایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تاکید بر اینکه انتقال فرودگاه مهرآباد اقدامی شتابزده است افزود: در اطراف فرودگاه های فرانکفورت، لندن و سایر کشورهای اروپایی، توسعه شهری وجود داشته ولی هیچگاه اقدام به انتقال فرودگاه نکرده اند زیرا هزینه جابجایی یا ساخت فرودگاه جدید ده ها میلیارد دلار است.

وی با اشاره به اینکه نمی توان به راحتی فرودگاه مهرآباد را منتقل کرد، اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد یکی از مهمترین فرودگاه های خاورمیانه است که همه استانداردهای لازم را دارد.

این کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی، با اشاره به آشیانه ها، تاسیسات، و امکانات فرودگاه مهرآباد گفت: در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، صها، هواپیمایی آسمان، پایگاه یکم شکاری و ده ها شرکت هواپیمایی دیگر مشغول به کار هستند و نمی توان به راحتی از جابه جایی فرودگاه سخن گفت.

وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری طراحی، ساخته و به بهره برداری رسیده افزود: زمین های اطراف مهرآباد متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بوده که ساخت و سازهای غیرقانونی در آن انجام شده است.

بحیرایی، ادامه داد: در همان ابتدا سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به ساخت و سازهای غیرقانونی زمین های اطراف فرودگاه هشدار داده بود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ حریم فرودگاه مهرآباد گفت: منطقه تهرانسر حریم فرودگاه مهرآباد است که با ساخت و سازهای غیرقانونی عده ای سودجود، شاهد توسعه بی رویه شهر و مشکلات پیش رو هستیم.

این کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی در پایان تصریح کرد: این فرودگاه سابقه 60 ساله دارد و به صورت قانونی احداث شده؛ درواقع اقدام افرادی که در اطراف فرودگاه ساخت و ساز می کنند، غیرقانونی است و باید به دنبال راه حلی برای این موضوع باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.