| کد خبر: 25293 |

پاسخ به چند پرسش درباره ساخت کشتی در کشور - ۱

تین نیوز | موضوع ساخت کشتی در کشور و توانمندی‏ها، ظرفیت‏ها و چالش‏های پیش‏روی آن از موضوعاتی است که هر از چندگاه در رسانه‏ها و محافل دریایی کشور مطرح و مباحثی را برمی‏انگیزد. در این زمینه، پایگاه خبری- تحلیلی مارین نیوز برخی از این پرسش‏ها را تعیین کرده است که در قالب چند خبر، هر یک از آنها مطرح و پاسخ‏هایی ارائه می‏شود. طبعا فعالان دریایی کشور و کاربران مارین نیوز نیز می‏توانند پاسخ‏های خود را در این زمینه و یا نقد و نظر خود را درباره پاسخ‏های داده شده در بخش نظرات ارائه دهند تا در سایت منعکس شود.
 
وضعیت ساخت و تعمیرکشتی را در حال حاضر چگونه ارزیابی می‏کنید؟  
در این خصوص باید جنبه‏های مختلفی را مدنظر قرار داد. از جنبه علم و دانش مرتبط با موضوع در منطقه، ایران قوی ترین کشور است و خوشبختانه دانشگاه‏ها و مراکز علمی کشور با اختلاف زیادی نسبت به کشور ترکیه بالاتر قرار دارند. در خصوص زیرساخت‏ها و امکانات زیربنایی نیز امکانات خوبی وجود دارد و مسلماً در صورت افزایش سفارشات می‏توان آنها را توسعه داد.
 
نیروی انسانی مرتبط نیز خوشبختانه طی چند دهه اخیر بتدریج پرورش یافته و توانایی خوبی را در حال حاضر برای کشور ایجاد کرده‏اند. بر این اساس مراکز مختلف ساخت و تعمیر و شناورهای کوچک بخوبی توسعه یافته و اکثر آنها نیز توسط بخش خصوصی هدایت می‏شوند.
 
آمار موجود نشان می‏دهد که در حال حاضر سالیانه بطور متوسط 20 شناور کوچک در کشور ساخته می‏شود و صدها شناور مختلف نیز تعمیر می‏شوند. در بعد تعمیرات شناورهای بزرگ  نیز که از لحاظ زمانبندی بسیارحساس است.
 
خوشبختانه مجموعه پرشیاهرمز با همکاری شرکت ج.ا.ا شکل گرفته و بخوبی تعمیرات شناورهای بزرگ مدیریت می‏شود. این موارد نشان می‏دهد که در صورت تکمیل زنجیره مورد نیاز بخوبی برای ساخت و تعمیر کشتی‏ها، می‏توان با برنامه ریزی دقیق تری، پروژه‏های ساخت و تعمیر را به انجام رساند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.