| کد خبر: 247997 |

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به توحه ویژه دولت به راه آهن کرمانشاه، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه به راه آهن کرمانشاه اختصاص یافت.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به توحه ویژه دولت به راه آهن کرمانشاه، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه به راه آهن کرمانشاه اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز، منوچهر فخری اظهار کرد: پروژه راه آهن کرمانشاه یکی از پروژه های مهم توسعه ای استان کرمانشاه است که در سفر مقام معظم رهبری به استان نیز مورد توجه قرار گرفت و اعتباراتی برای آن در نظر گفته شد و در سفر اخیر رئیس جمهور نیز آخرین وضعیت آن بررسی و اعتباراتی به آن تخصیص یافت.

وی افزود: خط راه آهن کرمانشاه هم اکنون تا شهر کرمانشاه انجام گرفته اما پروژه اتصال این راه آهن به مرز خسروی و سپس به کشور بغداد هنوز تکمیل نشده است و نیازمند اعتبارات ویژه است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم و استاندار کرمانشاه به راه آهن غرب کشور، تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه اختصاص یافته که ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای رفع نواقص این خط تا شهر کرمانشاه و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ادامه این راه آهن تا اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده است.

فخری بیان کرد: هم اکنون بر اساس تخصیص اعتبارات پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه است تا در اسرع وقت عملیات اجرایی پروژه مجدد آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با رفع نواقص خط راه آهن تا شهر کرمانشاه سرعت قطار از ۶۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر افزایش و کیفیت ناوگان ریلی نیز بهبود خواهد یافت و این امر به توسعه کرمانشاه و توسعه گردشگری نیز کمک می کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به میزبانی شایسته استان کرمانشاه در ایام اربعین، بیان کرد: در ایام اربعین کرمانشاه میزبان خیل عظیم زائران اربعین بود و در اوج سفرها ۴۵ هزار زائر از مرز خسروی عبور کردند و تکمیل راه آهن کرمانشاه به رونق مرز خسروی نیز کمک می کند.

فخری تاکید کرد: با توجه به اینکه قصرشیرین دارای ۲ پایانه تجاری خسروی و پرویزخان است و تکمیل راه آهن به افزایش حجم صادرات و ارتباط راحت تر با عراق کمک شایانی خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.