| کد خبر: 24559 |

معاون برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها در اجلاس ACI عنوان کرد:

◄ جایگاه مهم ایمنی در چشم‎انداز شرکت فرودگاه‌ها

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه ها اظهار کرد: ایمنی، مهم ترین عنصر در چشم انداز این شرکت است و برای اینکه بتوانیم ایمنی را به عنوان خط مشیء و استراتژی در دستور کار اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها قرار دهیم باید سامانه مدیریت ایمنی پیاده سازی کنیم.

به گزارش تین نیوز، چهاردهمین اجلاس کمیته ایمنی دفتر مرکزی آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین المللی فرودگاه ها، با حضور هفت کشور، صبح امروز (پانزدهم مهرماه) در هتل استقلال تهران برگزار شد.

محمدرضا عبدالرحیمی در این اجلاس، ضمن معرفی شرکت فرودگاه های کشور گفت: شرکت فرودگاه ها اکنون به سمت خصوصی سازی رفته و ایمنی، مهم ترین عنصر در چشم انداز این شرکت است و برای اینکه بتوانیم ایمنی را به عنوان خط مشیء و استراتژی در دستور کار اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها قرار دهیم باید سامانه مدیریت ایمنی را برای آنالیز کردن شکاف‌های موجود در این حوزه پیاده‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه ایمنی در صدر کارهای اولویت‌دار اتحادیه قرار دارد، لیکن لازم است مراتب در قالب سیاست‌ها نیز در کتاب سیاست‌های اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها به‌صورت مجزا لحاظ شود.

عبدالرحیمی افزود: علی‌رغم اینکه این شرکت در فرآیند تجاری‌سازی قرار دارد، لیکن ایمنی به‌عنوان مهمترین هدف راهبردی، عنصر اصلی چشم‌انداز شرکت فرودگاه‌ها را نیز تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: تحقق هدف راهبردی ارتقای مستمر ایمنی و اولویت آن از سوی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها نیازمند پیاده‌سازی کامل سامانه مدیریت ایمنی و انجام کلیه مراحل و عناصر آن در فرودگاه‌ها است. 

عبدالرحیمی افزود: اتحادیه بین المللی فرودگاه ها از 176 کشور، 580 عضو دارد، این اتحادیه، اتحادیه ای جهت تحقق اهداف راهبردی صنعت و رشد، ایمنی، حفاظت محیط زیست و تسهیلات بر صنعت است.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت های فرودگاه ها ادامه داد: ارتقای سطح دانش صنعت فرودگاهی و هوانوردی در دستور کار اتحادیه بین المللی فرودگاه ها قرار دارد و این اتحادیه از منافع فرودگاه ها در سطح بین المللی دفاع می کند.

وی با بیان اینکه اعضای اتحادیه نقش موثری در به روز رسانی قوانین دارند، افزود: کمک های بین المللی در بخش فرودگاهی به اعضای این اتحادیه منتقل می شود.

وی گفت: در شرایطی که تحریم ها بر صنعت حمل و نقل هوایی کشور فشار می آورد، شرکت فرودگاه ها در چند کمیته اصلی و اتحادیه های بین المللی فرودگاه ها نقش آفرینی داشته است.

وی با بیان این که "تدوین سیاست های بین المللی صنعت فرودگاهی و به روز رسانی صنعت از مزایای چنین اجلاسی است" افزود: امیدواریم با گشایش آخرین یافته های صنعت نسبت به ارتقای سطح کیفیت خدمات متناسب با شان کشور اقدام شود.

چهاردهمین اجلاس کمیته ایمنی دفتر مرکزی آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین المللی فرودگاه ها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و باحضور کشورهای ژاپن، کره، هند، هنگ کنگ، مالزی، اردن و ماکائو در محل هتل استقلال در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn 0 0

    شرکت فرودگاه ها از سال ۱۹۹۵ میلادی یعنی ۱۹ سال پیش قرار بود سامانه اس ام اس را پیاده کند، هنوز فقط حرفش را می زنند و هیچ کاری انجام نشده، آنوقت رعایت ایمنی در اولویت است!!عجب!! آیا می دانید اگر اس ام اس در ایران پیاده می شد آنتونوف ۱۴۰ هرگز مجوز پرواز مسافری نمی گرفت؟

  • 0 0

    جدی نگیر…چ

  • محمدی 0 0

    سلام بر دوستان موضوع سیستم مدیریت ایمنی از سوی ایکائو از سال ۲۰۰۵ طح شده و سند مربوطه نیز سال ۲۰۰۶ از طریق آن سازمان منتشر شده است چطور باید سال ۱۹۹۵ این شرکت اینکار را می کرده است؟ در اینکه اگر sms در صنعت پیاده سازی واقعی شود جلوی بسیاری از اتفاقات حوادثو سوانح گرفته می شود شکی نیستاما بالاخره این امر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای کل صنعت الزامی شود بویژه ایرلاینها

  • کارشناس بدون سکوی پروازی 0 0

    ایشان در همان روزهایی ک(دیپلم داشتند و چندان هم دور نیست) و منشی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بودند بسیار قشنگ حرف میزدند. حال که لیسانسی از قشم گرفتند قشنگتر حرف میزنند. زیرا ایشان سکوی پرتاب قوی داشتند. صلوات

  • 0 0

    ایشان تیشه بر صنعت هوایی کشور زدند صداش واثراتش ۵ سال دیگه مشخص میشه.

  • علی 0 0

    برخی از إظهار نظرات کاملا نشان از غرض ورزی دارد، من از همکاران ایشان در سازمان هواپیمایی بودم موقعی که ایشان وارد سازمان هواپیمایی شدند فوق لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه امام صادق داشتند به زبان انگلیسی از همه همکاران بهتر صحبت می کردند نه دیپلم ضمنا مشاور اجرایی ریاست وقت سازمان بودند، هیچکسی را با پشت کار و مطالعه مثل ایشان ندیدم، برخی از مدیران ارشد در صنعت داشتیم که با مدرک زیر دیپلم استخدام شده بودند و بعد از بیست سال کار و مدیریت لیسانس خود را گرفتند، این بنده خدا که با مدرک فوق لیسانس وارد سیستم شده موجب اذیت یک عده بی سواد شده و برخی فقط به پیشرفت کاری و علمی وی حسادت دارند، نمونه عملکرد ایشان را در دانشکده هواپیمایی می توان دید که انصافا به تعبیر دوست و دشمن ظرف بیست سال اخیر بینظیر بود أنصاف هم چیز خوبی است،