| کد خبر: 24628 |

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها در گفتگو با تین‌نیوز خبر داد:

◄ برگزاری اجلاس کمیته ایمنی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها، دو بار در هر سال

تین نیوز | نماینده شرکت فرودگاه ها در کمیته ایمنی دفتر مرکزی آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین المللی فرودگاه ها گفت: این اجلاس هر 6 ماه یک بار در یکی از کشورهای عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود.

علیرضا عسکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه ایران یکی از اعضای اصلی و میزبان چهاردهمین اجلاس کمیته ایمنی دفتر مرکزی آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین المللی فرودگاه ها است اظهار کرد: این اجلاس هر 6 ماه یک بار در یکی از کشورهای عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود.

وی به نمایندگان کشورهای عضو اشاره کرد و گفت: ژاپن، چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، کامبوج، موناکو، عربستان، امارات، اردن، هندوستان و چند کشور دیگر از اعضای این کمیته هستند.

عسکری، کمیته ایمنی را زیر مجموعه اتحادیه بین المللی فرودگاه ها، دانست و تصریح کرد: کمیته ایمنی متعلق به اتحادیه جهانی فرودگاه هاست که از میان 49 کشور عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه 14 کشور، دارای کرسی در این کمیته هستند، نمایندگان کشورهای عضو، هر 6 ماه یکبار گردهم آمده و در ارتباط با مسائل و مشکلات ایمنی عملیات در فرودگاه ها و آخرین دستاوردهای کشورها بحث و تبادل نظر می شود.

نماینده شرکت فرودگاه ها در کمیته ایمنی دفتر مرکزی آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین المللی فرودگاه ها افزود: در این نشست بهترین اقدامات فرودگاهی در سراسر فرودگاه های دنیا مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد، و پس از جمع بندی، پیشنهادات ارائه شده در اختیار سازمان جهانی هواپیمایی کشوری قرار خواهد گرفت و در نهایت به به دستورالعمل اجرایی تبدیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: از توصیه‌های این نشست‌ها در مجموعه فرودگاه‌های دنیا پیاده‌سازی سیستم ایمنی و اقدامات اولیه و پیشگیرانه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.