| کد خبر: 23503 |

◄ میزان بهره وری ناوگان ریل و جاده در سال چقدر است؟

تین نیوز | یک کارشناس حمل‌ و نقل و لجستیک گفت: میزان بهره وری حمل و نقل جاده کشور در سال، 35 تا 50 درصد و حمل و نقل ریلی، 20 درصد شاخص نرم جهانی است.

همایون اسدی در بخشی از گزارش خود با موضوع بررسی مقایسه نظام قرار دادهای بلند مدت و کوتاه مدت حمل و نقل ریلی و جاده ای که در جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی ارائه شد، اظهار کرد: میزان بهره وری بخش ریلی 20 درصد و بخش حمل و نقل جاده 30 تا 50 درصد نُرم جهانی (اروپا و امریکا) است.

وی تصریح کرد: پایین بودن نرم بهره وری مُدهای حمل و نقل ریلی و جاده ای به دلیل پایین بودن میزان پیمایش است.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و لجستیک در ادامه بیان داشت: میزان پیمایش حمل و نقل ریلی، قبل از ریاست پورسید آقایی در شرکت راه آهن، 80 هزار کیلومتر در روز بود، اما امروز بر اثر سیاست های اعمال شده در جهت افزایش نیروی کشش، میزان پیمایش به 150 هزار کیلومتر در روز رسیده است و روند رو به افزایش را طی می کند.

اسدی تاکید کرد: میزان پیمایش حمل و نقل ریلی کشور با نرم جهانی فاصله زیادی دارد و باید به 500 هزار کیلومتر در روز برسد.

وی با بیان اینکه" میزان بهره وری ناوگان ریلی و جاده ای بسیار پایین است" گفت: درحالی ناوگان جاده ای اروپا 160 هزار کیلومتر و امریکا 220 هزار کیلومتر در سال پیمایش دارند که بنابر آمار رسمی کشور، میزان پیمایش ناوگان جاده ای در ایران به 67 هزار کیلومتر در سال می رسد.

این کارشناس حمل و نقل و لجستیک خاطرنشان کرد: طبق آمار غیر رسمی و بر اساس محاسبات برخی از کارشناسان حوزه حمل و نقل، میزان پیمایش بخش جاده ای ایران حدود 40 هزار کیلومتر در سال است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل ریلی 0 0

    لطفا توضیح فرمایند که شاخص میزان پیمایش در روز چگونه محاسبه می شود؟ تاکنون شاخص متوسط سیر واگن در روز و متوسط سیر لکوموتیو در روز را یاد گرفته بودیم گمان می کنم منظور ایشان میزان پیمایش واگن و لکوموتیو در سال بوده که اشتباها بر حسب میزان پیمایش در روز نوشته شده است. چنانچه میزان پیمایش در دوره مدیرعامل اخیر نزدیک به دو برابر شده است پس چرا میزان عملکرد رشدی کمتر از ده درصد داشته است؟ گمان می کنم در رقم میزان پیمایش ریلی قبل و بعد از دوره مدیریت آقای پورسید آقایی را اشتباه ذکر کرده اند اکنون میزان پیمایش ناوگان ریلی در کشور ما قطعا کمتر از پیمایش ناوگان جاده ای است