| کد خبر: 23092 |

۷۴ درصد راههای روستایی البرز آسفالت شد / ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای آسفالت بزرگراههای البرز

تین نیوز | مدیریت ساخت و توسعه راههای استان البرز با اشاره به وجود یک هزار و 100 کیلومتر راه روستایی در استان، اعلام کرد: 74 درصد راههای روستایی آسفالت شده است.
 
افشین پیرنون در حاشیه سفر معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 30 کیلومتر از راههای روستایی استان آسفالت شده است اظهار داشت: این میزان آسفالت راههای روستایی بیش از 6 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
 
پیرنون در ادامه خاطرنشان کرد: آسفالت راههای روستاههای بالای 50خانوار در دستور کار است.
 
مسیر نوجان به چالوس تا پایان خردادماه سال 94 به بهره برداری می رسد
 
این مسئول از محور روستایی نوجان به چالوس با عنوان مسیر جایگزین در زمان اوج ترافیک در این محور یاد کرد و گفت: در زمان یکطرفه شدن محور کرج – چالوس می توان از مسیر کرج – آتشگاه – نوجان به چالوس به طول 15 کیلومتر استفاده کرد.
 
وی با اعلام این خبر که برای عملیات آسفالت بزرگراهها در استان 30 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، اضافه کرد: این مسیر که از شمال شرقی کرج آغاز می شود به 15 کیلومتری محور کرج چالوس ختم می شود و می توان در زمان اوج ترافیک این محور را دوطرفه کرد.
 
مدیریت ساخت و توسعه راههای استان البرز تصریح کرد: عملیات خاکبرداری مسیر نوجان به چالوس تا قبل از شروع زمستان به اتمام می رسد و تا خرداد سال 94 این مسیر به بهره برداری می رسد.
 
این مسئول نرخ برخورداری راههای روستاهای بالای 50 خانوار کشور را 62 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نرخ برخورداری راههای روستایی بالای 50 خانوار در استان البرز 80 درصد است که از نُرم کشوری 15 درصد جلوتر است.
 
استفاده از افزودنی های نوین در آسفالت محور کرج - هشتگرد به آبیک
پیرنون ادامه داد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت در سراسر راههای شریانی استان در حال انجام است و مهمترین اقدامات در این حوزه در محور تهران – کرج – قزوین در باند شمالی به طول 22 کیلومتر است که 80 درصد کار به پایان رسیده است.
 
وی در ادامه از بهسازی و عملیات لکه گیری و روکش آسفالت بزرگراه کرج – هشتگرد – آبیک یاد کرد و گفت: عملیات در باند شمالی کمالشهر به هشتگرد شروع شده است که برای نخستین بار در این نوع روکش از افزودنی های نوین آسفالت از نوع پلیمر که مطابق با استاندارهای جهانی است استفاده می شود.
 
پیرنون یادآور شد: عمر آسفالت نوع پلیمری 1 و نیم برابر بیشتر از آسفالت های دیگر است و از مقاومت بیشتری برخوردار است.
 
مدیریت ساخت و توسعه راههای استان البرز در ادامه به بزرگراه ماهدشت – اشتهارد به بویین زهرا اشاره و خاطرنشان کرد: باند رفت این بزرگراه به طول 30 کیلومتر در حال بهسازی و لکه گیری و روکش آسفالت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.