| کد خبر: 17629 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ راه‌اندازی یک پل فلزی در منطقه ورسک در کمتر از یک روز

 تین نیوز| نصب پل شاسی فلزی تقاطع راه آهن و جاده تهران ـ شمال در کمتر از 24 ساعت اجرا شد.

به گزارش تین نیوز، در راستای پروژه ملی احداث باند دوم بزرگراه رودهن ـ فیروزکوه ـ قائمشهر و تقاطع آن با مسیر ریلی راه آهن، عملیات نصب پل تقاطع راه آهن  و جاده تهران ـ شمال در منطقه ورسک، ظرف مدت قریب به 15 ساعت یک پل شاسی فلزی به وزن تقریبی 350 تن در این منطقه نصب شد.

در این خصوص  یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال در گفتگو با تین نیوز در خصوص اهمیت اجرای این پروژه گفت: اهمیت این پروژه به انجام آن در کمترین و بهترین شکل ممکن است.

وی افزود: ابتدا برای نصب این پل 72 ساعت زمان در نظر گرفته بود که با کارشناسی ها و با در نظر گرفتن اینکه نمی شود خط به مدت 72 ساعت مسدود و حرکت قطارها لغو باشد این زمان را به 24 ساعت کاهش دادیم، در این راستا اداره کل راه آهن شمال با مسدود نمودن خط و لغو حرکت قطارها در مسیر، امکان اجرای این پروژه ملی را فراهم آورد.

گران پاشا عنوان کرد: کار جمع آوری مسیر ریلی بلافاصله پس از مسدود شدن خط آغاز شد و در زمان مقرر پایان یافت و پس ازجمع آوری ادوات ریلی، عملیات خاکبرداری و تخریب اضافات میکروپایل ها آغاز شد و در ادامه اجرای کار، عملیات پیشرانی سازه پل در مدت قریب به 15 ساعت با موفقیت کامل به اجرا در آمد.

مدیر کل راه آهن شمال با عنوان اینکه احتمالا  این اتفاق در نوع خود در کشور اولین بار بوده است ابراز داشت: کوهستانی بودن و نبود امکانات برای استقرار ماشین‌آلات سنگین در منطقه ورسک سوادکوه شرایط خاصی را برای احداث باند دوم بزرگراه رودهن ـ فیروزکوه ـ قائمشهر و تقاطع آن با مسیر ریلی راه آهن فراهم ساخته بود که ما را ملزم به استفاده از نصب پل از روش پیشرانی کرد.

گفتنی است میکروپایل های سه اینچ و سپرکوبی فلزی و دیواره های بتنی، عرشه فلزی با دال بتنی و دهانه 18 متری به وزن تقریبی 350 تن از ویژگی های این پل است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهروند 0 0

    با سلام چرا سایت راه آهن شمال حدود یک یا دو هفته بالا نمی یاد و وجود نداره انگار سایت حذف شده لطفا برای اطلاع رسانی بهتر ناحیه شمال به فکر سایتش باشه تا ما شهروندان از اطلاعات حرکت و.. ناحیه شمال باخبر باشیم

  • درد آشنا 0 0

    باتوجه به توانمندی چناب آقای گرانپاشا لطفا معایب خط فیروکوه - مهاباد را برطرف کنند تا جهت کتمان آن مجبور به کاهش سرعت درزین مهمانان عبوری ازاین بلاک نباشند

  • دون پایه راه آهن 0 0

    شهروند جان!!! زیاد ازحد غلو می کنند!!! بخاطر همین سایت روجمع کردند!!؟!؟! البته اطلاع رسانی بسیار کار زیبا و قابل تحسین است! اما نه اینکه طوری غلو کنیم تا از آن طرف بام به پائین بیافتیم!! تین نیوز عزیز هم که الی ماشاالله یک روز درمیان هرچی خبر ناحیه شمال هست درج میکنه!!!!! خداقوت!!