| کد خبر: 161845 |

◄ واکنش «ذوب‌آهن» نسبت به انتقادات از تولید ریل ملی/ جذابیت واردات، تولید ریل را عقب انداخت

از نظر ما مشکل اصلی در زمینه عدم تولید ریل در داخل کشور نه تعلل ذوب آهن در انجام این کار، بلکه به‌دلیل جذابیت واردات است. کسب منفعت از واردات برای عده‌ای این اجازه را نمی‌دهد که ریل در داخل کشور تولید شود.

تین نیوز

پیش از این درباره تولید ریل ملی بحث های زیادی از زبان مسئولان و فعالان بخش خصوصی مطرح شده است.

به گزارش تین نیوز، مسئولان مختلف در راه آهن اظهارنظرهای زیادی درباره تولید داخلی ریل داشته اند. آنها مدعی هستند که عقب ماندگی در تولید ریل به دلیل کم کاری ذوب آهن اتفاق افتاده است و شرکت های تولیدکننده ریل نیز تعلل در تولید ریل ملی را به دلیل کمبود نقدینگی و عدم حمایت از طرف دولت عنوان کرده اند. از سوی دیگر در مجلس  هم از هر دوی این طیف فکری درباره تولید ریل ملی، نظرات موافق و مخالفی بیرون آمده است.

 احسان دشتیانه، معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در این باره به خبرنگار ما گفت: ما فعلاً درباره اظهارنظرهایی که ذوب آهن را به کم کاری متهم کرده اند، سکوت می کنیم تا مسئولان خودشان دست از این گونه صحبت کردن بردارند اما درصورتی که این روند ادامه یابد، ما نیز جواب آنها را خواهیم داد.

احسان دشتیانه مشکل اصلی در زمینه عدم تولید ریل در داخل کشور را نه تعلل ذوب آهن در انجام این کار، بلکه به دلیل جذابیت واردات عنوان کرد و ادامه داد: کسب منفعت از واردات برای عده ای این اجازه را نمی دهد که ریل در داخل کشور تولید شود.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان توضیح داد: ما درباره دلایل این اتفاقات و واردات ریل به کشور در حالی که زمینه تکنولوژیکی تولید آن در داخل وجود دارد، می توانیم به صورت کامل توضیح دهیم اما فعلاً سکوت کرده ایم تا ببینیم مسئولان تا کجا میخواهند به ادعاهای خود ادامه دهند.

دشتیانه در گفت وگو با خبرنگار ما ادامه داد: من از شما می پرسم که ذوب آهنی که به بیش از 14 کشور محصولات خود را صادر می کند، چطور از پس تولید ریل بر نیاید؟! محصولات ما به کشورهایی نظیر هند و چین صادر می شوند آن وقت ما چطور نتوانیم تکنولوژی تولید ریل را به کشور وارد کنیم؟

این کارشناس حوزه تولید ریل در دفاع از ذوب آهن در برابر ادعاهای مطرح شده نیز گفت: ذوب آهن 50 سال است که یک برند ملی است و از بین محصولاتش فقط ریل را صادر نمی کند که آن هم به دلیل خاص بودن این کالا و کمتر صادراتی بودن آن است چراکه بیشتر کشورها خودشان ریل مورد نیازشان را تولید می کنند و صادرات چندانی در سراسر دنیا در این زمینه وجود ندارد.

احسان دشتیانه همچنین ادامه داد: آقایان می گویند ما با ذوب آهن مشکل داریم که ریل مورد نیاز ما را تولید نمی کند. اما این ادعا، ادعای درستی نیست. بدانید که مشکل اصلی، جذابیت واردات برای عده ای است. به این معنی که به دلیل جذابیت مالی واردات، عده ای نمی خواهند بیاییند با ما قرارداد ببندند و به جای واردات از تولید داخل استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.