| کد خبر: 15950 |

معاون وزیر: سالانه حدود یکصد هزار میلیارد ریال صرف نگهداری راهها می شود

تین نیوز | معاون امور استانهای وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار سالانه برای نگهداری راههای کشور هزینه می شود.
 
ˈاحمد مجیدیˈ روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی افزود: نگهداری راهها به عنوان سرمایه زیرساختی کشور، دغدغه اصلی وزارت راه وشهرسازی است و هزینه در این حوزه، سرمایه محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: در مجموع 220 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که 102هزار کیلومتر آن، روستایی آسفالته با ارزش اقتصادی بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال است.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: عمر مفید 50 درصد راههای روستایی کشور رو به اتمام است و باید به سرعت با تامین اعتبار مناسب برای بازسازی آنها اقدام شود.
 
حمل ونقل ریلی نیاز امروز، توسعه متوازن فردا
معاون امور استانهای وزیر راه شهرسازی افزود: شبکه حمل ونقل ریلی کشور با مزیتهای خاص، امکانی پنهان است که درصورت پرداختن به توسعه آن در حمل ونقل کاهنده بسیاری از چالش های موجود در جابه جایی بار و مسافر است.
 
مجیدی بیان کرد: اینک 10 هزار و 500 کیلومتر شبکه راه آهن در کشور وجود دارد که احداث 9 هزار و 500 کیلومتر دیگر با اعتباری بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال در دستور کار است.
 
وی اظهار کرد:احداث 20 هزار کیلومتر راه آهن تا افق 1400 در کشور تکلیف قانونی است که درصورت تحقق آن بخش بزرگی از نیازهای شبکه حمل ونقل بار و مسافر رفع می شود.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: برای توسعه شبکه حمل ونقل ریلی کشور به دو هزار دستگاه واگن جدید نیاز است که حدود 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد تا بخش خصوصی بتواند نیازهای این حوزه را تامین کند.
 
حمل ونقل هوایی و دریایی در مسیر توسعه
معاون امور استانهای وزیر راه وشهرسازی گفت: ظرفیت کنونی بنادر کشور برای جابه جایی 187 میلیون تن بار است که بندر شهید رجایی به دلایل مختلف از جمله تحریم ها با 70درصد ظرفیت خود کار می کند.
 
مجیدی افزود: سالانه 16 میلیون مسافر توسط شبکه حمل ونقل دریایی در کشور جابه جا می شوند که شتاب توسعه در این بخش تا حد زیادی به رونق شبکه حمل ونقل کمک خواهد کرد.
 
اتصال راه آهن اراک به خط قم - تهران -اصفهان در آینده نزدیک
معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: اتصال راه آهن شبکه راه آهن اراک به خط قم-تهران- اصفهان از برنامه های وزارت راه وشهرسازی است که درصورت تامین اعتبار در آینده نزدیک در دستور کار قرار می گیرد.
 
مجیدی اظهارکرد: تلاش وزارت راه وشهرسازی، تامین اعتبار پروژه مذکور در بودجه سال 94 است و درصورت اجرای این طرح مهم ، قطار سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت مسافران اراکی را نیز در مسیر ریلی به پایتخت جابه جا خواهد کرد.
 
هدفگذاری دو میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر
معاون امور استانهای وزیر راه وشهرسازی گفت: دو میلیون و 250 هزار واحد مسکن مهر در کشور هدفگذاری شد که از این تعداد حدود 950 هزار واحد خود مالک بودند.
 
مجیدی ادامه داد: 600 هزار واحد مسکونی مهر تاکنون در کشور به بهره برداری رسیده و بیش از 600 هزار واحد دیگر نیز نیمه تمام است .
 
اعتبارات دولتی پاسخگوی نگهداری راههای استان مرکزی نیست
استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اعتبار حوزه دولتی جوابگوی نیاز راههای استان نیست و باید با تدبیر و نهادینه کردن فرهنگ بهره برداری از شبکه حمل ونقل و راهها زمینه صیانت از این سرمایه های ارزشمند فراهم شود.
 
ˈمحمدحسین مقیمیˈ افزود: توسعه اقتصادی شهرها و روستاها درگرو وجود راههای شریانی مناسب است و استان مرکزی به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر شمال به جنوب و غرب به شرق کشور در این خصوص جایگاه ویژه دارد.
 
مدیرکل پیشین راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت:600 میلیارد ریال اعتبار امسال در حوزه راهسازی و اجرای روکش آسفالت راههای استان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق صددرصدی در بهبود وضعیت شریانهای ارتباطی استان اثرگذاری مستقیم دارد.
 
ˈغلامرضا خرمیˈ بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح سنجان به عنوان یکی از طرح های مهم در بهبود حمل ونقل و کاهش تصادف با جدیت در دستور کار است که تکمیل و بهره برداری از آن نیازمند 75میلیارد ریال اعتبار است.
 
در این نشست ˈمجیدرضا نصرالله نژادˈ به عنوان مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی معرفی و از ˈغلامرضا خرمیˈ قدردانی شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    تیتر مطلب نادرست است. جاده های کشور نیاز به هزینه سالانه ده هزار میلیارد تومانی برای نگهداری و تعمیرات دارند که این رقم حدود ۵% ارزش آنهاست ولی عملا فقط یک سوم این مقدار بودجه برای تعمیر و نگهداری جاده ها تامین و مصرف می شود و بنابراین جاده های کشور رو به اضمحلال است. البته طبق ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم باید هزینه لازم از صاحبار بار و مسافر جاده ها اخذ و مصرف شود که نمی شود.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    راه آهن تهران - اصفهان یک مسیر ویژه سریع السیر است و انشعاب از آن در بین راه به سمت اراک از نظر فنی کاملا نادرست است.