| کد خبر: 159154 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ؛

◄ ایمن‌سازی پروژه جاده پروژه قزوین – الموت – تنکابن

تمهیدات لازم برای مهار محور در حال انجام بوده و مطالعات تکمیلی برای برخی از قسمت‌ها که دارای رانش بیشتری هستند نیز در دست بررسی است.

تین نیوز

تمهیدات لازم برای مهار محور در حال انجام بوده و مطالعات تکمیلی برای برخی از قسمت‌ها که دارای رانش بیشتری هستند نیز در دست بررسی است.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدیدی که به همراه معاونان خود از پروژه قزوین-الموت-تنکابن داشت، گفت: پروژه قزوین- الموت – تنکابن دارای ۶ قطعه است که اولویت اجرایی در آن تکمیل قطعات ۱ و ۲ و ۳ حدفاصل کیلومتر صفرتا ۶۲ (قزوین تا شهرک) است.

مسعود حق لطفی افزود: حدود ۱۴ کیلومتر از قطعهٔ اول مسیر آسفالت شده و در ۴ کیلومتر بعدی نیز عملیات زیرسازی در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در کیلومتر ۳۵ تا ۴۵ شاهد رانش در محور هستیم، گفت: تمهیدات لازم برای بیشتر قسمت‌ها پیش‌بینی شده و در حال انجام است و برای طول ۳۸ تا ۴۲ که بیشترین رانش را دارد مطالعات تکمیلی در دست بررسی است.

حق لطفی ادامه داد: پروژه جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن، از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین است که با هدف اتصال مرکز به شمال کشور و همچنین کاهش ترافیک مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی کشور پیش‌بینی و در حال اجراست.

حق لطفی در بیان مشخصات محور-الموت-تنکابن عنوان کرد: این محور به طول ۱۴۸ کیلومتر از کیلومتر ۱۰ آزادراه قزوین –کرج آغاز و پس از عبور از منطقه الموت و رشته‌کوه‌های البرز به کمربندی تنکابن متصل می‌شود.

حق لطفی در خصوص مزایای احداث این پروژه گفت: ارتباط سریع و مطمئن استان قزوین و استان‌های مرکزی با شمال کشور، کاهش ترافیک محورهای منتهی به شمال به‌خصوص محورهای کرج –چالوس و قزوین–رشت از جمله مزایای احداث این پروژه است.

وی گفت: توسعه و رونق گردشگری در منطقه الموت و شهرستان‌های شمالی واقع در مسیر به لحاظ شرایط طبیعی و تاریخی از دیگر مزایای اجرای این پروژه در استان قزوین است.

حق لطفی در ادامه عنوان کرد: با احداث این پروژه مسافت فعلی قزوین –رشت–تنکابن نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌شود.

براساس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین این پروژه با عرض ۱۱ متر، با ۳۰۶ دستگاه آبرو، ۱۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۳۲۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل به طول ۱۴۹۵۰ متر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.