| کد خبر: 158924 |

◄ چینی‌ها عملیات اطفای حریق را متوقف کردند

چینی‌ها به بهانه شرایط بد جوی و یک انفجار بر روی عرضه نفت‌کش سانچی عملیات اطفاء حریق را متوقف کردند. محسن بهرامی سخنگوی کمیته اضطرار نفت‌کش سانچی با اعلام این خبر گفت: چینی‌ها از 40 دقیقه پیش عملیات اطفای حریق را متوقف کرده‌اند و منتظرند تا هوا شرایط بهتر بشود.

تین نیوز

چینی‌ها به بهانه شرایط بد جوی و یک انفجار بر روی عرضه نفت‌کش سانچی عملیات اطفاء حریق را متوقف کردند. محسن بهرامی سخنگوی کمیته اضطرار نفت‌کش سانچی با اعلام این خبر گفت: چینی‌ها از قبل از ظهر امروز (به وقت ایران) عملیات اطفای حریق را متوقف کرده‌اند و منتظرند تا هوا شرایط بهتر بشود.

او افزود: ما به‌شدت پیگیر هستیم که هر چه سریع‌تر عملیات خاموش کردن آتش شروع شود ولی فعلاً شرایط به این شکل است. چینی‌ها به‌هیچ‌وجه ریسک نمی‌کنند و با یک انفجار کوچک آتشخوارها را عقب می‌کشند.

او تأکید کرد:‌ آنچه مدنظر ماست اقدامات مؤثر جهت خاموش کردن هر چه سریع‌تر آتش انجام شود اما فعلاً چینی‌ها به‌رغم اینکه از صبح کار را خوب شروع کردند اکنون متأسفانه همکاری نمی‌کنند.

کاپیتان محسن بهرامی درباره وضعیت دریانوردان نیز گفت:‌ فعلاً از نفرات داخل نفت‌کش خبری نیست ما منتظریم که شرایط کشتی بهتر شود تا شرایط اعزام نفرات جستجوگر به نفت‌کش فراهم شود.

او درباره انتشار خبری از سوی رسانه کره‌ای مبنی بر پیش‌بینی تداوم آتش تا یک ماه آینده بیان کرد: این اظهارنظرها گمانه‌زنی و برآوردهایی است که کارشناسان دارند و بر اساس تجربیات خود اعلام می‌کنند که تمامی محموله باید تا انتها بسوزد تا آتش خاموش شود اما ما بنا نداریم که این اتفاق بیفتد و درخواست و فشار ما این است که هرگونه اقدامی جهت اطفا انجام شود چراکه این کار شدنی است.

سخنگوی کمیته اضطرار سانچی یادآور شد: منطقه جزو آب‌های چین است و به همین خاطر ما نمی‌توانیم به‌طور مستقیم وارد عمل شویم و ارسال کشتی به از ایران هم 15 روز زمان می‌برد؛ اما طبق قراردادمان با ژاپنی‌ها یک دستگاه آتش‌خوار این کشور فردا وارد منطقه می‌شود.

او تأکید کرد: نفرات ما در دفتر MRCC شانگهای مشغول اعمال فشار بر چینی‌ها هستند که هر چه سریع‌تر دوباره عملیات اطفای حریق را آغاز کنند.

کاپیتان محسن بهرامی ادامه داد: از نیروی دریایی ارتش نیز درخواست کردیم که به منطقه اعزام شوند و در حال حاضر مشغول رایزنی با آن‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.