| کد خبر: 158839 |

پرسشی که در پی فاجعه تصادف نفتکش ایرانی و مفقودی دریانوردان مطرح شد:

◄ انتقاد از رویکرد رسانه‌ها به فاجعه تصادف نفت‌کش ایران

تاسف بار است در شرایطی که هنوز خبری از سرنوشت دریانوردان در دست نیست رسانه‌ها به بیمه بار و بدنه کشتی و هزینه‌های آلودگی پرداخته‌اند.

تین نیوز

عضو هیئت علمی و معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از رویکرد رسانه‌ها در مقابل فاجعه تصادف کشتی نفت‌کش کشورمان انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، جعفر سجادی در یک گروه مجازی در این مورد نوشت: فاجعه تصادف کشتی نفتکش و مفقود شدن 32 دریانورد که 30 نفر از آنها هموطنان عزیز ما بودند نه تنها باعث نشد برنامه‌های عادی رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها قطع شود بلکه حتی این حادثه  در صدر اخبار کشورمان هم قرار نگرفت.

وی با یادآوری این‌که در حادثه مشابه آن و در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران و از دست رفتن آتش‌نشانان قهرمان، رسانه‌ها تا مدتی برنامه‌های عادی خودشان را قطع کردند، گفت: در آن حادثه رسانه‌ها پخش زنده حادثه و مصاحبه با مسئولین و مردم را انجام می‌دادند و تمام کشور متمرکز آن فاجعه شده بود.

وی افزود: در حادثه مربوط به نفت‌کش از بین مسئولان فقط رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر عامل شرکت ملی نفت‌کش در رسانه حاضر شدند. کاش در شرایطی که خانواده‌های دریانوردان مفقود در التهاب به‌سر می‌برند مسئولان بلندپایه هم پیام می‌دادند و مصاحبه می‌کردند. 

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس تاکید کرد: حتی مردم در کوچه و خیابان خیلی در جریان این واقعه نیستند که این امر نشان می‌دهد قشر دریانورد مظلوم واقع شده و حتی در این شرایط هم با آنها در حد کارگران معدن و آتشنشانان و ... رفتار نمی‌شود.

عضو هیئت‌علمی و معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: جامعه دریایی کشور باید به این رفتار عکس‌العمل نشان داده و آسیب‌شناسی کند که چرا اینقدر فرهنگ دریایی برای مردم و مسئولان غریبه است؟ چرا دریانوردان شجاع این مملکت که فرسنگ‌ها دور از خاک این دیار در دل دریا در حین انجام وظیفه دچار سانحه شده‌اند به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند؟

وی افزود: تاسف‌بار است در شرایطی که  هنوز خبری از سرنوشت دریانوردان در دست نیست رسانه‌ها به بیمه بار و بدنه کشتی و هزینه‌های آلودگی پرداخته‌اند.

سجادی اظهار کرد: به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ دریایی کشور ضمن تشکر از جناب راستاد و همکارانشان و نیز همکاران محترم دریایی در شرکت ملی نفت‌کش ایران و دیگر ارگان‌های دریایی که پیگیر این سانحه بوده‌اند برای سلامتی همه دریانوردان به‌ویژه پرسنل عزیز مفقود شده در این فاجعه دعا می‌کنم و امیدوارم خداوند به خانواده‌های این عزیزان صبر عطا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.