| کد خبر: 157577 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد

◄ پیشنهاد رایگان شدن استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، از ارائه پیشنهادی به جهت رایگان بودن استفاده از حمل‌ونقل عمومی در روزهایی که شاهد افزایش آلاینده‌ها هستیم خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، از ارائه پیشنهادی به جهت رایگان بودن استفاده از حمل‌ونقل عمومی در روزهایی که شاهد افزایش آلاینده‌ها هستیم خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، زهرا نژادبهرام با اشاره به ضرورت توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: پیشنهاد رایگان شدن وسایل حمل‌ونقل عمومی در روزهای آلوده را با رئیس شورای شهر در میان گذاشته و از ایشان درخواست شد تا با شهردار تهران در ابن‌باره  رایزنی کند تا مردم حضور مسئولان را مواقع اضطرار در کنار خود احساس کنند.

وی  با بیان این مطلب که «سالانه 500 هزار خودرو به تعداد خودروهای شهر اضافه می‌شود»، گفت: جلوگیری از ورود این تعداد خودرو به سطح شهر تهران قطعا ممکن نیست و شهرداری نیز نمی‌تواند تمامی خودروها را مجهز به فیلتر دوده کند و یا خودروهای غیر استانداری که باعث آلودگی می‌شود را از چرخه ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج کند.

وی با تاکید بر این نکته مهم که در حال حاضر میزان اختیارات شهرداری و شورای شهر بسیار پایین است، ابراز داشت: تهران باید 500 کیلومتر خط مترو داشته باشد اما 200 کیلومتر دارد. مترو باید بتواند روزانه تا6 میلیون سفر را انجام دهد اما در حال حاضر 2 میلیون سفر انجام می‌شود.

نژادبهرام با اشاره به تخریب وسیع باغات در سال‌های گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار هکتار از باغات تهران نابود شده اما می‌توان با اقدامات پیشگیرانه باقیمانده باغات این کلان‌شهر به جهت حفظ سلامت مردم حفاظت کرد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پایان اشاره‌ای داشت به حضور نجفی در هیات دولت که باعث اختصاص سهم بیشتری در بودجه سال 97 شهرداری شد، یادآورشد:  در جلسه اعضای شورای شهر با رئیس جمهور، ایشان قول دادند امسال سهم تهران را پرداخت خواهند کرد که تا به امروز این مهم تحقق پیدا نکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.