| کد خبر: 156517 |

بعد از زیان 8 میلیارد دلاری PIA صورت گرفت

◄ تعطیلی پروازهای پاکستان به آمریکا و اروپا

طی سال جاری هواپیمایی کشور پاکستان چند خط پروازی به مقصد آمریکا و اروپا را به‌منظور جبران خسارت‌های مالی متوقف کرد.

تین نیوز

طی سال جاری هواپیمایی کشور پاکستان موسوم به PIA چند پرواز خود را به‌ دلیل آنچه که «جبران خسارت‌های مالی» خوانده شده؛ لغو کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، PIA در ابتدا تمام پروازهایش را به آمریکا لغو کرد.این ایرلاین پاکستانی که از سال 1961 هفته‌ای پنج پرواز به چهار شهر بزرگ آمریکا داشت به دلیل متحمل شدن خسارت یک میلیارد و 250 میلیون روپیه‌ای همه پروازها را به این کشور لغو کرد.

با وجود تلاش برخی سیاستمداران پاکستان برای جلوگیری از لغو این پروازها، شرکت هواپیمایی ملی پاکستان کمبود مسافر و خسارت مالی را علت اصلی لغو پروازهای مستقیم به آمریکا اعلام کرد.

ایرلاین ملی پاکستان پس از لغو پروازهای آمریکا مجبور به بستن چند مسیر اروپایی نیز شد. این ایرلاین پس‌ از اینکه در رقابت با خطوط حمل‌و‌نقلی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دچار زیان 8 میلیارد دلاری شد ناچار به بستن سه مسیر هوایی بارسلونا، میلان و پاریس شد.

همچنین این ایرلاین در نظر دارد مسیرهای هوایی آمستردام، فرانکفورت، مسکو، استانبول، شیکاگو و برادفورد را نیز به حالت تعلیق درآورد.

 PIA از ضرر 8 میلیارد دلاری در عرض یک سال اخیر خبر داد. این شرکت در دنیای رقابت با سه خط حمل‌ونقلی اصلی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس (اتحاد، امارات و قطر) متحمل این ضرر شده است. این سه شرکت بیش از 50 درصد مسافران را در مسیرهای بین‌المللی جا‌به‌جا کرده و به عنوان مهم‌ترین ایرلاین‌های حاشیه خلیج‌فارس بیشترین سود را نصیب خود کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.