| کد خبر: 154804 |

میزان تلفات جاده ای استان کردستان 9 درصد کاهش دارد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان از کاهش 9 درصدی تلفات جاده ای در هفت ماه گذشته در جاده های استان کردستان خبر داد.

تین نیوز

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان از کاهش 9 درصدی تلفات جاده ای در هفت ماه گذشته در جاده های استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، سرهنگ جعفر آژنگ، امروز (22 آبان ماه) در حاشیه همایش کوپ در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: علی رغم وجود نقاط حادثه‌خیز  در جاده‌های استان کردستان با تلاش همکاران در نقاط حادثه‌خیز و همکاری رانندگان در حوزه درون شهری و برون شهری کاهش 9 درصدی تلفات جانی را داشته‌ایم.

وی افزود: در هفت ماه گذشته در اغلب شاخص های وقوع جرم  و کشفیات، رشد مثبتی را داشته ایم و این امر به واسطه فرهنگ مردم استان کردستان بوده که بسیاری از جرائم هنوز در این استان قبح خود را دارد.

سرهنگ آژنگ بیان کرد: استان کردستان از لحاظ وقوع جرائم جزء استان های آخر کشور بوده و از لحاظ عملکرد نیروی انتظامی نیز جزء استان های اول است.

مهار سرقت ها و جرائم در استان کردستان

وی عنوان کرد: در هفت ماه گذشته در سرقت ها و مولفه های تأثیرگذار بر جرم علی رغم اینکه از نظر عمودی این آمار در استان بالا نیست، اما توانسته ایم سرقت ها و جرائم را مهار کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: در مدت یادشده توانسته ایم 87 درصد از جرائم به وقع پیوسته سطح استان را کشف کنیم.

وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته در حوزه مواد مخدر 76 درصد افزایش کشفیات را داشته ایم که در این زمینه باندها و افراد خرده فروش را دستگیر کرده‌ایم.

آژنگ با اشاره به اینکه در حوزه کالای قاچاق با توجه به وضعیت استان برنامه روی دستگیری باندها و باراندازها بوده است، عنوان کرد: 13 درصد افزایش کشفیات کالاهای قاچاق را داشته ایم.

افزایش 40 درصدی جرائم سایبری در استان کردستان

وی جرائم سایبری را یکی از پدیده‌های رو به افزایش در جامعه دانست و اعلام کرد: جرائم سایبری در سطح استان کردستان 40 درصد افزایش داشته است که 90 درصد از این جرائم کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: در حوزه تماس های 110 به صورت روزانه 600 تماس عملیاتیانتظامی در استان وجود داشته که در این زمینه نیز دو درصد افزایش تماس داشته ایم.

وی شاخص اعلام اعزام نیروهای انتظامی به صحنه جرم را 12 دقیقه دانست و گفت: این آمار در استان کردستان 6.4 درصد بوده است.

 

همایش کوپ‌ها با هدف برسی موانع و مشکلات حفظ نظم و امنیت در کردستان برگزار شد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان از برگزاری همایش کوپ ها با هدف بررسی موانع و مشکلات حفظ نظم و امنیت و به روز رسانی سطح آگاهی نیروهای کلانتری و پاسگاه های کردستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه همایش کوپ ها هر ساله در سطح استان کردستان برگزار می‌شود، اظهارکرد: این همایش با حضور بالاترین تا پایین ترین رده های نیروی انتظامی، روسا، فرماندهان پاسگاه ها و کلانتری ها، بخش ها و رده های نظارتی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این همایش به صورت سالانه این است خدمت بیشتر و بهتری برای تأمین امنیت، آرامش و آسایش هم استانی های خود ارائه دهیم.

آژنگ بیان کرد: برگزاری این همایش ایجادکننده تعامل بین رده های کوپ ها به عنوان رده های اجرایی نیروی انتظامی و ستادی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعیین خط مشی، اعلام تدابیر امنیتی، برنامه های آتی، تعیین و ابلاغ ماموریت های جدید، ارتقای سطح آگاهی کلانتری و پاسگاه ها با توجه به پیچیدگی تنوع جرائم، بهره مندی از دانش روز، بررسی روند عملکرد برنامه های سال 96 با توجه به افق شاخص‌های اعلام شده، بررسی موانع و مشکلات حفظ نظم و امنیت عمومی، ارتقای سطح بهره‌‌وری یگان‌ها از جمله اهداف برگزاری همایش کوپ هاست.

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: با توجه به تغییر جرائم و وضعیت اجتماعی موجود این همایش موجب می شود تا نیروهای اجرایی از یک بالندگی و پویایی خاصی برخوردار شوند.

وی در پایان یادآور شد: ما درصددیم تا خدماتی ارائه دهیم که رضایتمندی مردی را به دنبال داشته باشد و با حضور نیروهای انتظامی ترس در وجود مجرمان ایجاد و شادی و خوشحالی در دل مردم ایجاد شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.