| کد خبر: 15442 |

آغاز مرحله دوم طرح ترافیکی تابستان از هشتم مرداد تا دوم مهر ماه

تین نیوز | رئیس پلیس راه استان مرکزی از آغاز مرحله دوم طرح انتظامی ترافیکی تابستان از هشتم مرداد ماه تا دوم مهر ماه خبر داد.
 
مهدی حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله اول طرح انتظامی ترافیکی تابستان از 21 خرداد ماه تا 9 تیر ماه با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به مرحله اجرا در آمد.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرا کننده این طرح در مرحله اول برقرار شد که امیدواریم در مرحله دوم نیز شاهد تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌ها باشیم.
 
رئیس پلیس راه استان مرکزی ایجاد آرامش و رضایت‌مندی مردم، تسهیل در عبور و مروز، اجرای دقیق قوانین و مقررات، افزایش ایمنی و بهره‌مندی مطلوب از امکانات و تجهیزات را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.
 
حسنی گفت: قبل از اجرای مرحله دوم هماهنگی درون و برون سازمانی با  همه دستگاه‌ها انجام شده و همه نیروهایی که قرار است در این طرح مشارکت کنند توسط کارشناسان مورد آموزش‌های تخصصی قرار گرفته و توجیه شده‌اند.
 
وی ادامه داد: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم از تمام توانمندی‌های نظامی و انتظامی برای اجرای این طرح نهایت استفاده را کرده و تجهیزات سایر ارگان‌ها از جمله شهرداری و پایانه‌های حمل و نقل، اداره راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر، صدا و سیما، یگان ویژه و... را نیز در اجرای هر چه بهتر این طرح به کار گیریم.
 
رئیس پلیس راه استان مرکزی اظهار داشت: یک بخش دیگر اجرای طرح مردم و رانندگان هستند که امیدواریم با اجرای دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس را در اجرای این طرح یاری رسانند.
 
حسنی با اشاره به نتایج ارزیابی‌های مرحله اول طرح اظهار داشت: افزایش رعایت قوانین، کاهش میانگین سرعت در محورهای برون شهری، کاهش تراکم ترافیک، افزایش اقدامات عملیاتی پلیس، افزایش واحدهای پلیس و... از مهم‌ترین نتایج این طرح در مرحله اول بوده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت تصادفات در سه ماهه اول امسال گفت: در فروردین ماه امسال میزان تلفات جاده‌ای 22 درصد کاهش، خرداد ماه 41 درصد و تیر ماه 36.5 درصد کاهش داشتیم، تنها در اردیبهشت ماه میزان تلفات جاده‌ای هیچ تغییری  نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشته است.
 
رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: میزان کشته شدگان حوادث جاده‌ای در این مدت 44 نفر بوده است.
 
حسنی بیان کرد: بیشترین حوادث رخ داده در محورهای آزادراه ساوه ـ همدان، محور قدیم ساوه- تهران، محور اراک ـ سلفچگان و محور قدیم ساوه ـ سفلچگان بوده است که امیدواریم در مرحله دوم با استقرار پلیس و رعایت بیشتر قوانین از سوی مردم شاهد کاهش تصادفات باشیم.
 
به گفته وی رانندگی هنگام خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه از مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات به شمار می‌رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.