| کد خبر: 153728 |

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

اتصال راه آهن اصفهان به خوزستان از طریق چهارمحال بختیاری در آینده نزدیک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : ایران به عنوان یک نقطه استراتژیک در منطقه و نزدیکی آن با کشورهای مشترک المنافع روسیه، با جذب سرمایه گذاری خارجی می تواند در کنار توسعه حمل و نقل ریلی، شکوفایی اقتصادی را رقم بزند.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : ایران به عنوان یک نقطه استراتژیک در منطقه و نزدیکی آن با کشورهای مشترک المنافع روسیه، با جذب سرمایه گذاری خارجی می تواند در کنار توسعه حمل و نقل ریلی، شکوفایی اقتصادی را رقم بزند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی کاظمی بابا حیدری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه جلسات مفیدی با آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی در خصوص توجه به حمل ونقل ریلی و جذب اعتبارات و فاینانس برگزار کرده اند ، افزود : هدف این است که برای رسیدن به نقطه مطلوب در راه آهن ، سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم.

وی یاد آور شد : هم در سیاستهای دولت و همچنین مفاد برنامه ششم توسعه مصوب مجلس،توجه ویژه ای به حوزه ریلی شده و مقرراست تا، حمل ونقل ریلی توسعه کیفی پیدا کند که در این بخش از دنیا عقب نمانیم.

این نماینده مجلس به دیدار اخیر خود و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از راه آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد : با مدیر عامل و مسئولان راه آهن جلسه مفیدی داشتیم که قطعاً گزارش این دیدار و نتیجه مذاکرات به نفع حمل ونقل ریلی خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با اعتبارات فعلی حمل ونقل ریلی کشور نمی تواند زیاد موفق باشد اظهار کرد : باید در حوزه راه اهن به دنبال فاینانس و سرمایه گذار خارجی باشیم

کاظمی باباحیدری در ادامه خاطر نشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که با کمک دولت و وزارت راه و شهرسازی اعتبار ویژه ای در بحث حمل ونقل ریلی در نظر بگیرد . هرچند در ابتدا این عزم و همت باید در خود دولت وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس از اتصال خط راه آهن اصفهان به خوزستان از طریق چهار محال بختیاری در آینده نزذیک خبردادو گفت: با فراگیر شدن خطوط ریلی درکشور و مناطق کوهستانی، هم در حمل و نقل بار و هم مسافر می توان شاهد کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش تصادفات جاده ای باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خاتمه با بیان اینکه ایران باید سیستم ریلی قوی در منطقه داشته باشد گفت : ایران به عنوان یک نقطه استراتژیک در منطقه و نزدیکی آن با کشورهای مشترک المنافع روسیه، با جذب سرمایه گذاری خارجی می تواند در کنار توسعه حمل و نقل ریلی، شکوفایی اقتصادی را رقم بزند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.