| کد خبر: 153549 |

استقبال از زمستان و دهه اربعین با آمادگی اداره راهداری استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با آمادگی کامل از آذرماه به استقبال زمستان می‌رود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با آمادگی کامل از آذرماه به استقبال زمستان می‌رود.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اقدامات زمستانی در راستای تأمین تردد ایمن زائرین و مسافران در راه‌های استان، با آماده‌باش 60 اکیپ راهداری زمستانی در 50 نقطه استان به تعداد 160 نفر و 300 دستگاه ماشین‌آلات راهداری زمستانی از آبان ماه شروع شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 6 هزار و 400 کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی در استان مرکزی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده حمل و نقل مسافر و کالا از شبکه جاده‌ای انجام می‌شود، تأمین تردد دائمی و ایمن در راه‌های استان ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات ویژه این اداره با فرارسیدن فصل سرما افزود: این اقدامات شامل برقراری گشت‌های راهداری زمستانی، اجرای خط‌کشی محورها، تسطیح حریم راه‌ها، نگهداری روشنایی محورها و گردنه‌های مه‌گیر، تکمیل، نگهداری و شستشوی علائم ایمنی، پاکسازی علائم مخدوش، پاکسازی پارکینگ‌ها و سکوهای نماز بین‌راهی است.

زندی‌فر تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف خدمت‌رسانی به زائران در دهه اربعین حسینی اقداماتی از جمله تکمیل و نگهداری علائم ایمنی مسیرهای زائرین پیاده، نگهداری روشنایی مسیر، پاکسازی پارکینگ‌ها، سکوهای نماز بین‌راهی، علائم مخدوش، تسطیح حریم عبوری مسیر، برقراری گشت‌های ایمنی در طول مسیر، مشارکت و عضویت در کارگروه مکان‌یابی موکب‌های بین‌راهی و خط‌کشی مسیرهای زائرین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به نفوذ موج سرما به استان مرکزی و با توجه به اینکه مشتاقان امام حسین (ع) در دهه اربعین از راه‌های مختلف به خصوص با پای پیاده خود را به کربلا می‌رسانند افزود: زائران پیاده در هنگام مه و بارندگی از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کرده و از حاشیه ایمن تعیین شده تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: زائران به هیچ عنوان به صورت همسطح از عرض راه عبور نکنند و به منظور عبور عرضی از پل‌های عابر پیاده روگذر و زیرگذر و از لباس‌های روشن و ایمن استفاده کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.