| کد خبر: 153317 |

عبور 191هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه در خوزستان

فرماندار دشت آزادگان گفت: از ابتدای حرکت کاروان های اربعین حسینی تا آخر وقت روز چهارشنبه 191هزار زائر سیدالشهدا(ع) از گذرگاه چذابه به عتبات عالیات مشرف شدند.

تین نیوز

فرماندار دشت آزادگان گفت: از ابتدای حرکت کاروان های اربعین حسینی تا آخر وقت روز چهارشنبه 191هزار زائر سیدالشهدا(ع) از گذرگاه چذابه به عتبات عالیات مشرف شدند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا سعیدی نیا در پایانه مرزی چذابه افزود: در این مدت 21هزار زائر از این پایانه مرزی و رسمی به وطن بازگشته اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 90درصد حجم تردد در پایانه مرزی چذابه خروجی به سمت عراق است افزود: تمهیدات لازم برای ورود و خروج زائران از پایانه مرزی چذابه اندیشیده شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار دشت آزادگان در ادامه با اشاره به اینکه روند صعودی خروجی زائران اربعین حسینی از پایانه چذابه از امروز پنجشنبه شدت گرفته است افزود: زائران در کوتاه ترین زمان ممکن پس از کنترل مدارک قانونی راهی کربلا و نجف می شوند.

در اربعین پارسال 430هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز راهی عتبات عالیات شدند.

با اینکه پیش تر پیش بینی شده بود حجم تردد زائران اربعین حسینی در 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه 20 تا 30درصد افزایش یابد استاندار خوزستان روز چهارشنبه به خبرنگاران رسانه های گروهی در چذابه گفت: به علت گرمی هوا و گرد و خاک احتمال دارد شمار زائران اربعین امسال به تعداد پارسال نرسد.

با این حال از روز چهارشنبه دمای هوا در منطقه عمومی چذابه کاهش یافت و گرد و خاک به طور کامل فروکش کرد و زائران و موکب داران اطراف پایانه نفس راحتی کشیدند.

گرد و غبار غلیظ روزسه شنبه در منطقه عمومی دشت آزادگان و گذرگاه مرزی چذابه مشکلات زیادی برای زائران ایجاد و بیش از 520نفر از آنان را راهی مراکز درمانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.