| کد خبر: 153149 |

تهیه پیش‌نویس قانون جامع اقتصاد گردشگری تا دوماه آینده

براساس آنچه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد طرح پیش‌نویس قانون نظام جامع اقتصاد گردشگری با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظرف دو ماه آینده تهیه می‌شود.

تین نیوز

براساس آنچه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد طرح پیش‌نویس قانون نظام جامع اقتصاد گردشگری با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظرف دو ماه آینده تهیه می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با میراث‌آریا تصریح کرد: «تعامل خوبی بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مجلس شورای اسلامی وجود دارد و این تعامل می‌تواند آغاز یک همکاری خیلی خوب بین این دو مجموعه باشد.»

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: «بخش زیادی از محدودیت‌ها و مشکلاتی که در بخش گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد مربوط به مولفه‌های اقتصادی است. اگر بتوانیم این مولفه‌ها را که شامل حذف قوانین زائد، ایجاد قوانین و مشوق‌های جدید و بسترسازی قوانین و مقررات در حوزه اقتصاد گردشگری است، سامان‌دهی کنیم، ایجاد تحول اساسی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.»

او با اشاره به اینکه فرصت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری کشور ایجاد شده، تصریح کرد: «کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حوزه گردشگری را یکی از موضوعات مهم اقتصادی می‌داند و در این مورد هم ورود کرده است. بنابراین با توجه به آمادگی که از طرف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مطرح شده است، ما به‌زودی نشست دوم را برای اجماع بیشتر و هم‌افزایی با مسوولان سازمان میراث‌فرهنگی خواهیم داشت.»

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه ظرف دو ماه آینده پیش‌نویس قانون نظام جامع اقتصاد گردشگری در قالب طرح تهیه می‌شود، یادآور شد: «این موضوع می‌تواند آغاز خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های قانونی که از مجلس باید تصویب شود، باشد. کمیسیون اقتصادی در این بحث به‌طور جدی ورود خواهد کرد و امیدواریم نتیجه تصویب این طرح را ظرف ماه‌های آینده به‌صورت عملیاتی در این عرصه شاهد باشیم.»


 

منبع: میراث آریا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.