| کد خبر: 153052 |

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

مانور اطفاء حریق در پرترددترین بندر مسافری و حمل خودرو کشور برگزار شد

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از برگزاری مانور آموزشی اطفاء حریق طی دو روز در بنادر لافت و پهل و شهید ذاکری جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس به مناسبت هفته پدافند غیر عامل خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از برگزاری مانور آموزشی اطفاء حریق طی دو روز در بنادر لافت و پهل و شهید ذاکری جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس به مناسبت هفته پدافند غیر عامل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "مرتضی آسیابانپور" در این رابطه اظهار داشت: به منظور ارتقاء توان عملیاتی پرسنل مجموعه بنادر مسافری و حمل خودرو در جزیره قشم که پرتردد ترین بندر مسافری و حمل خودرو کشور محسوب می شود، ۱۹۲۰نفر- ساعت طی دو روز برگزاری این دوره آموزشی اطفاء حریق به ثبت رسید.

وی افزود: پرسنل واحدهای عملیاتی، شناوران، و تمامی دست اندرکاران بنادر مسافری و حمل خودرو پهل و لافت، درگهان، شهید ذاکری و بندر بهمن از جمله نیروهای بندر، گارد منطقه آزاد، گمرگ، دریابانی و ... حضور داشتند.

آسیابانپور با بیان اینکه بندر قشم رتبه اول ترابری مسافر و خودرو در سطح بنادر کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: بندر شهید ذاکری با مساحت حدود ۱۵ هکتار با احتساب اراضی پسکرانه و سه سالن مسافری، دارای ۶ پست اسکله شناور به طول و بازوی موج شکن اصلی به طول ۴۶۰متر است.

به گفته وی،اجرای موج شکن و ساخت و نصب پانتونهای این بندر مسافری توسط سازمان بنادر صورت گرفت و سالانه حدود ۳میلیون مسافر از طریق‌ این بندر ترابری می شوند.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: بندر تجاری و مسافری بهمن از جمله بنادر مهم این جزیره است که در سال ۶۳ ساخته شده و حوضچه ای با طول موج شکن اصلی حدود ۱۳۰۰متر و موج شکن فرعی ۴۸۰متر دارد.

آسیابانپور خاطرنشان کرد: اجرا وساخت موج شکن این بندر که توسط سازمان بنادر احداث شده، با مساحت و اراضی پسکرانه ۳۵ هکتار و ۱۱ پست اسکله به طول ۳۳۹متر و عمق ۲ تا  ۷ متر دارای کاربری باری و مسافری است.

وی اظهار داشت: بندر لافت که در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر قشم قرار دارد، بزرگترین بندر حمل خودرو در کشور محسوب می شود. این بندر که سال ساخت اولیه آن ۱۳۷۰ ثبت شده، دارای ۶ پست اسکله رمپ شناور است. در نقطه مقابل آن، بندر پهل واقع شده که سالانه حدود ۱۲ میلیون مسافر و ۲ میلیون خودرو از طریق این دو بندر مهم حمل و نقل می شود.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: بندر مسافری درگهان با مساحت حدود ۴ هکتار در فاصله دریایی ۳۱ کیلومتری نسبت به بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس قرار دارد و از مرداد ما ۹۵ شروع به کار نموده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.