| کد خبر: 152883 |

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

٣٠٠ میلیارد تومان به خط ٧ تزریق می‌شود

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ایمن‌سازی خط ۷ مترو، شش ماه به طول می‌انجامد و به نظر می‌رسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه باید به این خط تزریق شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ایمن‌سازی خط ۷ مترو، شش ماه به طول می‌انجامد و به نظر می‌رسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه  باید به این خط تزریق شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پورسیدآقایی در آیین بهره برداری از ۷ رام قطار شهری و ۳۰ دستگاه اتوبوس در مورد مناقصه واگن‌های مترو نیز گفت: شرکت واگن‌سازی تهران یکی از بزرگترین شرکت‌های واگن‌سازی است که هزاران واگن تاکنون ساخته است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر کاملا آماده ساخت واگن‌های جدید است، افزود: اما واگن‌های مترو باید از طریق مناقصه واگذار شود و این شرکت نیز در یک محیط رقابتی، رقابت خواهد کرد.

وی  در مورد ایمن‌سازی خط ۷ مترو خاطر نشان کرد: ایمن‌سازی این خط ۶ ماه به طول می‌انجامد و به نظر می‌رسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که منابع باید به این خط تزریق شود.

وی ادامه داد: مساله خط ۸ کاملا متفاوت از خط ۷ است، چراکه ما در خط ۷ مشکل ایمنی، نبود هواکش و احتمال حریق در داخل ایستگاه‌ها را داشتیم که قابلیت بیرون‌کشیدن دود نیز وجود نداشت و همین مسائل و همچنین نبود سیگنالین سبب شد که نسبت به تعطیلی این خط اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه هر ۵۵ دقیقه یک قطار در این خط حرکت می‌کرد گفت: مترو باید هر ۴ الی ۵ دقیقه حرکت داشته باشد و این مسائل سبب تعطیلی خط ۷ شد اما در خط ۸ مساله فرق می‌کند چرا که خود خط ایمن است و مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما این خط در حریم بزرگراه است و اگر احیانا سانحه‌ای در بزرگراه رخ دهد، ممکن است خودرو بر روی ریل بیاید که بیشتر ایمن‌سازی حریم خط ۸ مدنظر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز یا دیواره هائل فنری می‌توانیم نسبت به ایمن‌سازی این خط اقدام کنیم، گفت: رایزنی‌ها با وزارت راه در حال انجام است.

وی همچنین در مورد ایمن‌سازی خط ۷ نیز گفت: ایمن‌سازی این خط ۶ ماه به طول می‌انجامد و به نظر می‌رسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که منابع باید به این خط تزریق شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد مناقصه واگن‌های مترو نیز گفت: شرکت واگن‌سازی تهران یکی از بزرگترین شرکت‌های واگن‌سازی است که هزاران واگن تاکنون ساخته و کاملا آماده ساخت واگن‌های جدید است اما واگن‌های مترو باید از طریق مناقصه واگذار شود و این شرکت نیز در یک محیط رقابتی رقابت خواهد کرد.


 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اقدام شجاعانه ای بود.
    منتقدان باید حادثه مشهد یادشان بیاید همین انتقادات داشتند این خط هم همان مشکل دارد.لذا سیاسی برخورد نشود. باید ایمنی خط الویت باشد . یک حادثه هم در مترو زیاد است چون اثرات روانی ان سالها میماند .

    امید به رفع نقص با اهتمام بیشتر و کوتاه تر شدن مدت ایمن سازی البته با رعایت کامل استانداردها