| کد خبر: 152872 |

آمادگی وزارت دفاع برای ساخت شناورهای اقیانوس‎پیما

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از آمادگی مجموعه‏‎اش برای ساخت شناورهای تحقیقاتی اقیانوس‎پیمای مورد نیاز کشور خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه دریا و اقیانوس‎ها یک سرمایه خدادادی برای کشورهای دریایی است، گفت: برای اینکه دریا را بشناسیم به آگاهی و دانش نیاز داریم. 

به گزارش خبرنگار مارین تایمز، امیر دریادار رستگاری امروز (دوشنبه، ٨ آبان) در آیین گشایش اولین همایش بین‎المللی اقیانوس‎شناسی غرب آسیا گفت:برای حضور موفق در عرصه دانش ،به پژوهش و تحقیقات نیازمندیم که این تحقیقات به در اختیار داشتن ابزار و تجهیزاتی وابسته است که این ابزار در حوزه دریا در ناوگان تحقیقاتی اقیانوس‎شناسى جمع می شود.

وی با بیان اینکه کشور ما با توجه به موقعیت ژئواستراتژیکی که در آن قرار دارد به چنین ناوگانی نیاز دارد، گفت :خوشبختانه در نخستین گام نخستین کشتی کاوشگر خلیج فارس با خواست مرکز اقیانوس شناسی و همکاری سازمان صنایع دریایی ساخته و در بهمن ماه سال گذشته رسما تحویل پژوهشگاه اقیانوس شناسی شد.

رستگاری اظهارکرد: امروز سازمان صنایع دریایى وزارت دفاع ،با تجربه ٤٠ ساله در ساخت انواع شناورهای سطحی، زیرسطحی، تندرو و ... به عنوان منسجم‎ترین سازمان دریایی کشور آمادگی خود را برای ساخت شناورهای مورد نیاز ناوگان اقیانوس‎شناسی کشور اعلام می‎کند .

  رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: امیدواریم به زودی ساخت شناورهای سنگین‎تر و بزرگ‎تر جهت حضور در اقیانوس ها با مشارکت پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی در سازمان صنایع دریایی آغاز شود. 

رستگاری افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع امروز نه تنها در ساخت انواع شناورها موفق است بلکه در عرصه زنجیره تامین تجهیزات دریایی نیز حضوز موفق دارد. 

رستگاری گفت:اکنون این توانایی را داریم که برای شناورهای خود، در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، خدمات پس از فروش و خدمات تعمیرات و نگهداری را نیز ارائه دهیم. 

وی یادآور شد: امیدواریم نخستین همایش اقیانوس‎شناسی باب جدیدی برای همکاری های بین‎المللی ایران در حوزه اقیانوس شناسى و ساخت شناورهاى مورد نیاز این حوزه باشد.

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.