| کد خبر: 152251 |

تردد بیش از 11 میلیون خودرو در جاده های زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی مهر امسال بیش از 11 میلیون و 17 هزار خودرو در جاده های این استان تردد کرده اند که این ترددها به وسیله 62 دستگاه تردد شمار برخط فعال در 31 مقطع ثبت شده است.

تین نیوز

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی مهر امسال بیش از 11 میلیون و 17 هزار خودرو در جاده های این استان تردد کرده اند که این ترددها به وسیله 62 دستگاه تردد شمار برخط فعال در 31 مقطع ثبت شده است.

ایرج دست نشان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت حدود 498 تردد در جاده های کشور ثبت شده که استان زنجان در رتبه 16 ترددها قرار دارد.

به گفته وی، بیشترین تردد در آزاد راه زنجان - قزوین (خروجی استان) به ترتیب 564 هزار و 131 تردد و جاده ابهر خرمدره با 352هزار و 606 تردد و کمترین آن جاده تکاب - دندی با 16 هزار و 741 جابجایی ثبت شده است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 24 درصد از کل تردد خودروها در جاده های این استان با 2 میلیون و 670 هزار و 988 تردد به ماشین های سنگین اختصاص دارد.

دست نشان اظهارکرد: میانگین کشوری تردد خودورهای سنگین 15 درصد بود که استان زنجان در رتبه چهارم از لحاظ درصد تردد این خودروها در جاده ها قرار دارد.

وی، میانگین کارکرد دستگاه های ترددشمار در این مدت را 98 درصد اعلام کرد و یادآورشد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه درجاده های استان زنجان در برج مهر 253 وسیله نقلیه در هر ساعت و میانگین کشوری این نرخ در این مدت 337 وسیله نقلیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این استان به لحاظ نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در جاده های مواصلاتی، رتبه 17 را در سطح کشور دارد.

دست نشان، بیشترین نرخ جریان تردد را مربوط به آزادراه زنجان - قزوین (خروجی استان) با 784 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در مسیرتکاب - دندی با 23 تردد در ساعت بیان کرد.

وی افزود: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل مسیرهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 61 وسیله نقلیه سنگین در ساعت و میانگین کشوری این نرخ 51 وسیله نقلیه سنگین بود که استان زنجان رتبه 9 را در کشور دارد.

به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.

استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.