| کد خبر: 149993 |

سرداررحیمی:

خودروهای توقیفی شهروندان تهران درهفته ناجا ترخیص می شوند

رییس پلیس تهران گفت که در هفته ناجا خودروها و موتورسیکلت های توقیفی که تخلف قضایی نداشته باشند، ترخیص می شوند.

تین نیوز

رییس پلیس تهران گفت که در هفته ناجا خودروها و موتورسیکلت های توقیفی که تخلف قضایی نداشته باشند، ترخیص می شوند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در همایش تقدیر از رانندگان قانونمند در سالن همایش های پلیس راهور پایتخت افزود: این طرح شامل خودروهایی می شود که رانندگان آنها مرتکب تخلف راهنمایی و رانندگی شده باشند.

وی همچنین به برخورد قاطع ماموران با خودروهای دودزا و متخلف در 6 ماه دوم امسال اشاره کرد و از راه اندازی یگان پلیس نامحسوس در آینده نزدیک که با مخلان نظم و انضباط برخورد قانونی می کنند، خبر داد.

سردار رحیمی توجه به آموزش در امر راهنمایی و رانندگی را ضروری دانست و ادامه داد: از دیروز ابلاغ شد که راننده هر خودرو و موتوری که بخواهد ترخیص شود، باید یک دوره آموزشی را طی کند.

به گفته رییس پلیس پایتخت، تهران ابر شهری است که 20 میلیون سفر در آن هر روز انجام می شود و این مشقت کار را برای ماموران راهور با این حجم محدود معابر دو چندان می کند.

وی تاکید کرد: در ساعات اوج ترافیک تهران، حجم خودروهایی تردد کننده نسبت به معابرشهر 4 تا 8 برابر است و افرادی که دوبل پارک می کنند یا سرتقاطع قوانین را رعایت نمی کنند بیش از 40درصد ترافیک تهران را تشکیل می دهند.

کاهش 23 درصدی مدت زمان سفر در پایتخت در 2 هفته ابتدایی مهر امسال

سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور پایتخت نیز در این همایش گفت: در 2 هفته اول مهر برغم افزایش درخواست سفر در پایتخت، شاهد کاهش 23 درصدی مدت زمان سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی افزود: این مهم با مشارکت و همکاری مردم، حضور پررنگ پلیس، تعامل و مشارکت مدیریت شهری و مصوبات دولت در شناورکردن ساعت حضور کارمندان در ابتدای صبح بدست آمد.

به گفته سردار مهماندار، با وجود شماره گذاری4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران و 20 میلیون سفر روزانه در پایتخت انجام می شود ومعضلی به نام ترافیک در پایتخت یک مشکل دائمی است.

وی به آثار مخرب ترافیک در ابعاد گوناگون اجتماعی و اقتصادی و سلامت روحی شهروندان اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی بین 3 تا 7 درصد تولید ناخالص کشور در تصادفات رانندگی از بین می رود.

سردار مهماندار ادامه داد: رانندگی در تهران با وضعیت فعلی نیاز به تغییر رفتار ترافیکی شهروندان و توسعه زیرساخت هایی برای حمل و نقل عمومی دارد.

به گفته رییس پلیس راهور پایتخت، 40 درصد از جابجایی شهروندان در معابر توسط خودروی شخصی و در ساعت پیک ترافیک 67 درصد معابر در اشغال خودروهای شخصی است.

وی افزود: معابر ما توانایی و گنجایش این حجم خودرو را ندارد و لازمه استفاده نکردن از خودروی شخصی، راهکاری به نام حمل و نقل عمومی است.

سردار مهماندار گفت: برای 10 میلیون جابجایی و سفر شخصی با 2 هزار کمبود واگن برای مترو مواجه ایم و در اتوبوسرانی هم دچار کسری هستیم.

به گزارش ایرنا، همایش تقدیر از رانندگان قانونمند صبح امروز با حضور سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و شهریار افندی زاده سرپرست تاکسیرانی تهران در سالن همایش های پلیس راهور تهران بزرگ برگزار و از رانندگانی که طی یک سال مرتکب هیچ خلافی نشدند، تقدیر شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.