| کد خبر: 145875 |

در گفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد

◄ اهمیت توسعه و تجهیز حمل‌ونقل عمومی برای شورای پنجم

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، از توجه ویژه شورا در سال آینده به مقوله حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، از توجه ویژه شورا در سال آینده به مقوله حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، زهراصدراعظم نوری، با اشاره به اهمیت توسعه و تجهیز حمل‌ونقل عمومی و جایگاه ویژه آن نزد اعضای  شورای اسلامی پنجم، اظهار داشت: افزایش وسایل نقلیه عمومی، قطعا موجب کاهش تمایل مردم به استفاده از خودرو شخصی شده و در نهایت، آلایندگی در کلان‌شهر تهران رو به کاهش خواهد گذاشت.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، با تاکید بر نزدیک شدن به فصل سرما، یادآور شد: پدیده اینورژن یک پدیده طبیعی است، اما مقابله و جلوگیری از بروز آن وظیفه ارکان و مدیریت شهری است که باید پیش از رسیدن به زمان سرما، تدابیر لازم به منظور جلوگیری از بروز آن اندیشیده شود.

نوری، تجهیز و تقویت ناوگان ریلی شهر را یکی از راهکارهای اساسی و دراز مدت دانست و گفت: وارونگی دما را پدیده‌ای طبیعی است که موجودات زنده بویژه شهروندان را آزار می‌دهد و به همین دلیل تقویت و تجهیز خطوط مترو بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که «کاهش حمل‌ونقل شخصی مساوی است با کاهش  چشمگیر آلودگی هوا در کلان‌شهر تهران»، ابراز داشت: برای کاهش آلودگی‌های ناشی از وارونگی دما باید خطوط مترو تقویت و تجهیز شده و وسایل حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر نیز تجهیز شده و توسعه پیدا کنند، تا شهروندان با سهولت بیشتری در شهر تردد داشته باشند.

وی گفت: شورای شهر روی موضوع افزایش خطوط مترو تمرکز می‌کند تا در برنامه‌های آینده‌اش قرار بگیرد و باید تلاش کنیم تولید آلودگی و آلاینده‌ها در سطح شهر کاهش یابد و این مورد دیگر در دست شهروندان است که منابع آلاینده‌ها را کنترل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر پنجم با اشاره به این مطلب که، حوزه حمل‌ونقل عمومی جای کار و بررسی زیادی دارند و باید با مطالعه در آن گام برداشت، افزود: گستردگی بخش حمل‌ونقل و اشراف اعضای شورای شهر به این مهم، اعضای شورا را بر آن داشت تا سیاست خود را بر آن استوار کند، که نسبت به توسعه و تجهیز ناوگان عمومی توجه بیشتری اعمال دارد.

نوری در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: بنا به دلایل یاد شده و ضرورت بررسی و تحقیق پیش از هر اقدام، شورای شهر را بر آن داشته تا، پس از مشخص شدن نتایج تحقیق،  مقوله حمل‌ونقل را در سال آینده در صحن شورای شهر به شور بگذارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.