| کد خبر: 145236 |

راه اندازی میز خدمت در گمرک، سامانه تلفنی

گمرک ایران در ادامه ارائه خدمات الکترونیک و به منظور رفاه حال خدمت گیرندگان و بینیازی به مراجعات حضوری، مرکز ارتباط با مشتریان راه اندازی کرده است.

تین نیوز
گمرک ایران در ادامه ارائه خدمات الکترونیک و به منظور رفاه حال خدمت گیرندگان و بی نیازی به مراجعات حضوری، مرکز ارتباط با مشتریان راه اندازی کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ گمرک ایران اعلام کرد  با استفاده از شماره تلفن پنج رقمی ۴۳۸۹۱ امکان پاسخگویی به همه پرسش‌ها در باره سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، تمامی زیرسامانه‌ها و همچنین موضوع‌های مرتبط با قوانین و مقررات گمرکی و بخش‌های تخصصی مربوطه با حضور کارشناسان میز خدمت فراهم شده است.

پیش از این؛ خدمات گمرک ایران با هدف حذف مراجعات حضوری، احترام به حقوق شهروندی، تسهیل تجارت و حذف کاغذ از فرآیند تشریفات گمرکی اینترنتی شده است.

هم اکنون خدمات صادرات، واردات و ترانزیت در گمرک ایران به صورت الکترونیکی ارایه می‌شود و خدمت گیرندگان می‌توانند فقط با یکبار مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین گمرک محل و دریافت کد کاربری؛ تمامی تشریفات گمرکی را اینترنتی از طریق سایت گمرک ایران به آدرس و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی انجام دهند.www.irica.ir همچنین با کمک زیرسامانه‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، امکان استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی گمرکی وارد شده و یا قاچاق است فراهم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

علاوه بر این سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و تغییرات ارزش کالا‌ها در جهت امنیت تجارت و شفافیت ایجاد و دسترسی به ارزش کالا‌ها به صورت اینترنتی فراهم شده است.

با کمک سامانه پاسخگویی به شکایات می‌توان هرگونه انتقاد به روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری کرد.

هم اکنون با گمرک الکترونیک می‌توان تمام مکاتبات خود را با گمرکات ایران در سرتاسر کشور از طریق پورتال رسمی گمرک بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام داد و مهم‌تر اینکه از طریق سایت گمرک ایران می‌توان مکاتبات را پیگیری و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفت.

دسترسی روزانه به آمار تجارت خارجی، دریافت قیمت واقعی و مارک و کشور سازنده همه کالاهای وارداتی و اطلاع از اصالت گوشی‌های تلفن همراه و ارتباط راحت با تجار بزرگ کشور جهت صدور کالا از دیگر قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و زیرسامانه‌های آن در گمرک است.

 
 کشف ۷ کیلو طلای قاچاق از داخل شال کمری یک مسافر در گمرک
 
 مأموران گمرک ۷ کیلوگرم طلای قاچاق از داخل شال کمری یک مسافر کشف کردند.
مأموران گمرک در ساعت 2 بامداد و در تشریفات گمرکی و بازرسی از مسافران یک پرواز ورودی به فرودگاه شهید مدنی تبریز موفق شدند بیش از 7 کیلوگرم طلای جاسازی شده در یک شال کمری را کشف و ضبط کنند.

این مقدار طلا با شگرد خاصی در قسمت پشتی یک شال کمری مخصوص جاسازی و با مهارت ویژه ای دوخته شده بود.

گمرک ایران در حال حاضر بر اساس ارزیابی نهادهای بین المللی در کشف انواع کالای قاچاق رتبه دوم را بین گمرکات دنیا در اختیار دارد 

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.